מרוץ הלפיד של בייג'ינג 2022 יתקיים ללא קהל בגלל התפשטות הקורונה. נשיא העצרת הכללית של האו"ם יהיה בין נושאי הלפיד

מאת: אתר האינטרנט "Inside The Games"


מרוץ הלפיד של בייג'ינג 2022 יתקיים ללא קהל בגלל התפשטות נגיף הקורונה. נשיא העצרת הכללית של האו"ם יהיה בין נושאי הלפיד שיתחיל רשמית ב- 2 בפברואר, לקראת טקס הפתיחה של המשחקים שיתקיים ב- 4 בפברואר.
בריאות ובטיחות הציבור אילצו את המארגנים של המשחקים לקבל את ההחלטה לקיים את מרוץ הלפיד ללא קהל מקומי. בסך הכול צפויים להשתתף במרוץ הלפיד 1,200 נושאי לפידים.

"מרוץ הלפיד השנה תמיד ייתן קודם כל עדיפות לבריאות", אמר יאנג הייבין, פקיד מלשכת הספורט העירונית של בייג'ינג לכתב "רויטרס". "מרוץ הלפיד וטקסים אחרים יערכו במקומות סגורים, בטוחים הניתנים לשליטה", הוא הוסיף.

מרוץ הלפיד המקומי יתחיל בפארק היער האולימפי של בייג'ינג. החומה הסינית, חורבות Nihewan וארמון הקיץ בבייג'ינג יהיו בין המקומות בהם יעבור מסלול הלפיד. החלק האחרון של המרוץ יתקיים בתוך "לולאה סגורה" שתכיל רק אנשים המעורבים במשחקים עצמם וזו תפריד אותם מהציבור הרחב לאורך כל תקופת האירוע.

סוכנות הידיעות הממלכתית הרשמית של סין שינחואה דיווחה כי נשיא העצרת הכללית של האו"ם עבדולה שהיד, ישתתף במרוץ ויקבל את הלפיד מנשיא הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) תומאס באך.

באומות המאוחדות התמודדו עם לא מעט ביקורת לקראת המשחקים. קואליציה של קבוצות מחאה קראה למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס לחזור בו מהחלטתו להשתתף במשחקים, כמחאה על כך שסין מפרה זכויות אדם כלפי קבוצות מיעוט בתחומה.

תמונה: flickr: Ioc Media