מכתב פתוח נשלח לאיגוד השחייה האמריקני מטעמן של שש שחייניות ובו הן קוראות לחסל את תרבות ההטרדות המיניות בענף

מאת: אתר האינטרנט "Inside the games"

מכתב פתוח משש שחייניות אמריקניות נשלח לטים הינצ'י, מבכירי איגוד השחייה בארה"ב, ובו קוראות השחייניות לחסל את מה שהן מכנות "תרבות ההטרדות המיניות" שהפכה לדבריהן למגפה בענף בארה"ב.

המכתב שנשלח על ידי עורך הדין של השחייניות, מפרט את שמם של שמונה אנשים שהשחייניות דורשות שיפוטרו מהארגון לאלתר. בין השאר נכתב: "התרבות הפסולה בארגון היא כמו זו שהתפתחה בכנסייה הקתולית ובה הייתה הסכמה שבשתיקה שיש להעניש את מי שמדווח על הטרדה מינית, ולתת פרס למי ששותק. זה חייב להיפס, ועכשיו".

לפני כחודש, שש הנשים הגישו תביעה נגד איגוד השחייה בטענה שלא עשה דבר כדי להגן עליהן מפני פגיעה מינית על ידי המאמנים מיטש אייבי, אווראט אוצ'ייאמה ואנדי קינג.

פרט לשמות אלה, מוזכרים במכתבן של השחייניות עוד שמות וביניהם זה של המאמן האולימפי למשחקי אטלנטה בשנת 1996 מארי סטפנס, שמו של פול ברגן, שאימן את הנבחרות האולימפיות של ארה"ב למשחקי 1980, 1984, 1988 ו-2000, ג'ון ליאונרד, יו"ר איגוד המאמנים האמריקני במשך שנים ארוכות, מארי ג'ו סוואלי, בעבר סגן יו"ר איגוד השחייה, מארק שוברט, אחד מהמאמנים המעוטרים ביותר של השחייה האמריקנית, קלינט בנטון, מילי ניגרן וסטיב מורסלי, בעלי תפקידי מפתח באיגוד במשך השנים, כל אלה לטענת המתלוננות, אנשים שהטרידו או שלא עשו דבר כדי למגר את תופעת ההטרדות.  
בסיום המכתב, ציין עורך הדין של השחייניות כי "במשך עשורים, בחר איגוד השחייה האמריקני לטפל בסימפטומים במקום לטפל בשורש הבעיה.