הוועד האולימפי הבינלאומי פרסם את מסלול מרוץ הלפיד האולימפי לטוקיו 2021

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

הוועד האולימפי הבינלאומי יחד עם הוועד הפראלימפי , פרסמו היום את המסלול של מרוץ הלפיד האולימפי המסורתי לקראת המשחקים האולימפיים שיתקיימו בטוקיו בקיץ 2021.

מרוץ הלפיד יתחיל ב- 25 במרץ 2021 במרכז האימונים הלאומי של טוקיו באזור פוקושימה, ויעבר 47 אזורים שונים ברחבי יפן במשך 121 ימים, במסלול שזהה לזה שתוכנן במקור למשחקים שאמורים היו להתקיים בקיץ האחרון.

כיוון ששנת 2021 תהיה שנת העשור לאירועי רעידת האדמה הגדולה אי פעם ביפן בשנת 2011, המרוץ יעמוד בסימן ההתאוששות של אזורי האסון ותחת הסיסמה: "תקווה מאירה לנו את הדרך", סיסמה המתאימה גם לימים אלה של מלחמה בנגיף הקורונה.

בכל יום בו יסתיים קטע של מסלול הלפיד יתקיים טקס רשמי וחגיגי. המקום הספציפי לכל טקס ייקבע בהתאם למגבלות הקורונה. החלק האחרון של המרוץ יסתיים כמיטב המסורת ביום טקס הפתיחה של המשחקים.
נושאי הלפיד המקוריים שנבחרו למרוץ של המשחקים שנדחו, הם אלה שיקבלו קדימות להשתלב במרוץ המתוכנן כעת, אלא אם כן לוח הזמנים שלהם השתנה ויהיה צורך לעשות שינויים.
 
השינויים שהוכנסו למסלול וצורת קיום המרוץ הם בהתאם למגבלות נגיף הקורונה וכוללים למשל הקטנת שיירת המכוניות שמלוות את המרוץ, הקטנת הטקסים בסוף כל קטע ובדיקת הקישוטים והציוד לקיומם וצמצום מספר אנשי הצוות הפועלים סביב המרוץ.

בנוסף, עובדים מארגני המרוץ על לקיחת כל הצעדים הדרושים לשמירה על הביטחון הבריאותי של כל המעורבים, וצעדים אלה יפורסמו ברגע שיגובשו סופית.