הוועד האולימפי הבינלאומי הכריז על 6 זוכי פרס תומכי השוויון המגדרי והעניק את הפרס העולמי להאשימוטו סייקו, נשיאת העיר טוקיו

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

הוועד האולימפי הבינלאומי הכריז על 6 זוכי פרס תומכי השוויון המגדרי  – פרס לנשים וספורט לשנת 2021 וכן על הענקת הפרס העולמי להאשימוטו סייקו, נשיאת העיר טוקיו.

הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) הכריז היום על הזוכים בפרסי IOC לנשים וספורט לשנת 2021. הפרסים ניתנים מדי שנה ברמה יבשתית ועולמית, ומעניקים הוקרה לגברים, נשים וארגונים יוצאי דופן על עבודתם בקידום שוויון מגדרי.

הפרס העולמי הוענק לנשיאת טוקיו 2020 האשימוטו סייקו, במהלך המושב ה-139 של ה-IOC בבייג'ינג. האשימוטו קיבלה את הפרס על היותה מנהיגת ספורט מנוסה ובולטת, פוליטיקאית וספורטאית אולימפית שבע פעמים, שקראה תיגר על נורמות מגדריות רבות ביפן כדי לקדם שוויון מגדרי בספורט.

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך ויו"ר ועדת הנשים בספורט של ה- IOC לידיה נסקרה, העניקו את הפרס להאשימוטו, שנכחה במושב של הוועד האולימפי הבינלאומי בבייג'ינג כדי להעביר את הדו"ח הסופי על המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.

הזוכים בפרסים היבשתיים:

הזוכה לאפריקה: נאציראישה מריצה (זימבווה)

הזוכה ביבשת אמריקה: החלקה אמנותית הארלם (ארה"ב)

הזוכה לאסיה: ג'אנג שיה (סין)

הזוכה לאירופה: קארי פאסטינג (נורווגיה)

הזוכה לאוקיאניה: טרייסי הולמס (אוסטרליה)

הנשיא תומאס באך, בהתייחס לתפקידו של הספורט בקידום השוויון בין המינים, אמר: "אחד מרגעי השיא בסיפור ההצלחה של המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 היה שמדובר במשחקים האולימפיים הכי מאוזנים בין המינים בהיסטוריה. אני רוצה להודות לפדרציות הבינלאומיות שלנו על שיתוף הפעולה הנהדר שלהם בהשגת אבן הדרך הזו".

על הענקת הפרס להאשימוטו אמר באך: "היה צורך במישהו כמוך כדי להוביל את המשחקים האולימפיים האלה בטוקיו להצלחה. מישהו עם רקורד מוכח שנלחם למען שוויון מגדרי ודוחף את הגבולות להכלה נוספת. במילים אחרות, אלופה אמיתית עם מחויבות בלתי מעורערת לקדם את הרוח האולימפית בכל דבר שתעשה".

עם קבלת הפרס אמרה האשימוטו: "הייתי מחוייבת לקידום שוויון מגדרי לאורך הקריירה שלי וזה כבוד עבורי לראות שהמאמצים האלה זוכים להכרה היום. אני אעשה כמיטב יכולתי להמשיך ולתרום לשינוי החיובי בחברה שלנו באמצעות כוחו של הספורט".

פרסי הנשים והספורט של ה-IOC, שהוענקו לראשונה בשנת 2000, חוגגים מודלים לחיקוי יוצאי דופן ומחוללי שינוי בקידום שוויון והכלה בין המינים. בכל שנה מוענקים שישה גביעים, אחד לכל אחת מחמש היבשות ואחד ברמה העולמית, לתמיכה בתרומות יוצאות דופן להשתתפות נשים ונערות בספורט.

האשימוטו והפרס בבייג'ינג
תמונה באדיבות: flickr.com/photos/iocmedia