דיווח: הוועד האולימפי של ארה"ב ידע ולא פעל נגד הרופא המתעלל של נבחרת התעמלות הנשים

מאת אתר האינטרנט – "Inside The Games" 

 

כתבה של ליאם מורגן

 

משרד עורכי דין "רופס וגריי" בארה"ב, בדק ומצא שהוועד האולימפי האמריקאי ידע לפחות כשנה לפני שעלו בפומבי ההאשמות על התעללות מינית של רופא נבחרת הנשים של ארה"ב בהתעמלות מכשירים, עלי נסאר, המרצה מאסר של 175 שנים בכלא, ולא פעל לעצור את ההתעללות במאות מתעמלות.

 

נטען כי שני בכירים בארגון, אלן אשלי, וסקוט בלאקמון ידעו על מעשיו של הרופא ולא העבירו הלאה את מה שגילו לעמיתיהם בוועד האולימפי או באיגוד ההתעמלות האמריקאי.  

 

בעקבות הוצאתו של דו"ח בן 252 עמודים בו מפורטת חוסר הפעילות שלהם, פוטר אשלי היום מתפקידו. בלאקמון טוען להגנתו כי החל במהלך פנימי לבדוק את ההאשמות ולוודא שנעשים צעדים מתאימים, דברים שהוכחשו על ידי מחברי הדו"ח במשרד עורכי הדין בו נטען שלא נעשה כל מהלך כזה מצידו של בלאקמון.

 

 

עוד נטען בדו"ח שעשרות אנשים איפשרו לנסאר להמשיך במעלליו, כולל מאמנים, רופאים מקצועיים, ופקידים. "כל הגופים והאישים האלה התעלמו מכל הסימנים וגם מתלונות חד משמעיות שהגיעו אליהם על מעשיו של נסאר. אולי נסאר הוא האשם, אבל אין ספק שהוא לא פעל בואקום" – נכתב בדו"ח.

 

 נציגת הוועד האולימפי של ארה"ב, הגב' שרה הירשלנד: "אנו עודדנו את הבדיקה והדו"ח העצמאי הזה כחלק מההתנצלות על מה שקרה, ובגלל שבהחלט אכזבנו את הקורבנות ואת בני משפחותיהם. כולנו חייבים ללמוד מהדו"ח ולפעול להגביר את ההגנה על הספורטאים ".

 

משרד עורכי הדין שהוציא את הדו"ח, אכן הועסק על ידי הוועד האולימפי של ארה"ב ישירות במטרה לערוך חקירה מעמיקה, והם עברו במהלך עבודתם על הדו"ח על לא פחות מ – 1.3. מיליון מסמכים וראיינו יותר ממאה איש לצורך הכנתו.

 

 

בתמונה: סמל הוועד האולימפי של ארה"ב- מתוך עמוד הפייסבוק  – "Team USA"