המלחמה בסמים אסורים: WADA תבצע בדיקות במעבדה הראשית במוסקבה

 

מאת: אתר "Inside The Games"

 

Dan Palmer

 

ארגון WADA (הארגון העולמי למלחמה בסמים אסורים) , הודיע כי יגיע ביום שני הקרוב לביקור ברוסיה כדי לבדוק מקרוב את המעבדה המרכזית, המחזיקה אינפורמציה קריטית וחומר נוסף לגבי השימוש בסמים במדינה. בראש צוות הבדיקה יעמוד חוסה אנטוניו פסקואל מספרד, בעל ניסיון של יותר משלושים שנים בתחום. צוות הבדיקה אמור לסיים את עבודתנו במקום בשלושה ימים.

 

הביקור הרשמי וצוות הבדיקה היוו חלק אינטגראלי מהתנאים שהציב ארגון WADA כדי להמשיך ולאפשר את תהליך ביטול ההרחקה של רוסיה מתחרויות בינלאומיות עקב השימוש האסור של סמים אצל ספורטאיה.

 

הרוסים אמנם העניקו לארגון WADA את רוב האינפורמציה הדרושה לבדיקה מעמיקה של מה שנעשה במדינה בנושא הסימום השיטתי של ספורטאיה, אך עדיין נותרו סימני שאלה רבים ובארגון מקווים שביקור במעבדה המרכזית במוסקבה תסגור עבורם את מעגל הבדיקה המקיפה כולה ואחריה: "יוכל הארגון נגד סמים המקומי ברוסיה "RUSADA" להפוך לפרטנר שניתן לתת בו אמון מלא", כך נמסר מ- WADA.

 

יחד עם זאת, ב- WADA יש עדיין הסוברים כי חלק מהחומר המרכזי להשלמת הבדיקה הושמד על ידי הרוסים. ההרחקה של רוסיה מתחרויות בינלאומיות נכנסה לתוקף בנובמבר 2015 והסתיימה בספטמבר השנה, למרות שזו התעכבה במתן אישור הכניסה למעבדה המרכזית שלה במוסקבה כדי לבצע את הבדיקות. בסופו של דבר הרוסים העניקו את אישור הכניסה למעבדה כאמור ביום שני הקרוב, 13 יום בלבד לפני תאריך היעד האחרון שניתן להם לעשות זאת, ה- 31 בדצמבר.  

 

לא נמסר לוח זמנים ללקיחת צעדים נגד ספורטאים שימצאו אשמים בשימוש בסמים אסורים אחרי לקיחת החומר מהמעבדה במוסקבה. מ WADA  נמסר כי זה עשוי לקחת לא מעט זמן כיוון שכל חומר שימצא ייבדק בצורה יסודית ולעומק.