25.11.21 – יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים

מאת: הוועד האולימפי בישראל

היום, 25 בנובמבר הננו מציינים את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים.

כל עוד נשים בכל רחבי העולם חוות חוסר ביטחון במרחב הציבורי: ברחוב, במקומות בילוי, במקום העבודה ועוד וכל עוד הן קורבנות לאלימות במשפחה, נמשיך לציין יום זה להעלאת המודעות. גם בשנת 2021 לרוב הנתונים האמיתיים אודות היקף האלימות נגד הנשים אינם גלויים לציבור, וחלקם אף אינם מדּווחים לרשויות. בכל שנה, יותר מ- 200,000 נשים בישראל נפגעות מאלימות. רק רבע מהן פונות לרשויות להתלונן.

אנו בוועד האולימפי בישראל מוקיעים מכל וכל אלימות בכלל ואלימות כלפי נשים בפרט על כל צורותיה – אלימות פיזית, אלימות מילולית, אלימות כלכלית, אלימות טכנולוגית, התעללות נפשית, תקיפה מינית ועוד דרכים וצורות נוספות של פגיעה כלפי נשים.

אנו מוטרדים מהנתונים הקשים והבלתי נתפשים של רצח נשים בשנים האחרונות ובמיוחד מאז פרוץ מגפת הקורונה בה נצפתה עלייה משמעותית במקרי האלימות בכלל וכלפי נשים בפרט.

היום, יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים מהווה עבור כולנו הזדמנות לעצור ולשאול מה ביכולתנו לעשות על מנת לצמצם ואף להפסיק לחלוטין את מעגל הפגיעה בנשים ולהביע סולידריות כלפי נשים החיות בצל אלימות יום יום.

למותר לציין כי גם השנה שמנו על סדר היום האולימפי בישראל את נושא המוגנות בספורט. אנו מחויבים לנושא ונמשיך לחתור על מנת להבטיח מציאות שוויונית יותר, מכבדת יותר ובטוחה יותר עבור הספורטאיות והספורטאים כאחד!

נפגעתן? רוצות לדבר עם מישהו או להתלונן? – הקליקו כאן!