חברי המשלחת האולימפית והפראלימפית של ישראל בטוקיו השתתפו היום באירועי פתיחת המושב השני של הכנסת ה-24

מאת: הוועד האולימפי בישראל

חברי המשלחת האולימפית של ישראל בטוקיו והמשלחת הפראלימפית בטוקיו, השתתפו היום באירועי פתיחת המושב השני של הכנסת ה-24  באירוע שיזם ח"כ סימון דוידסון, יו"ר שדולת הספורט בכנסת ועד לא מכבר יו"ר איגוד השחייה בישראל.

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי פנה אל חברי המשלחות ואמר:  "ביקשתי להזמין אתכם היום כדי שכנסת ישראל תוכל להצדיע לכם ולומר תודה בשם העם בישראל. חיבקנו אתכם ברגעי האכזבה, שרנו אתכם את התקווה והבטנו אתכם אל דגל ישראל המתנוסס אל-על.
אתם מייצגים רוח לחימה ומצוינות הראויות להערכה, ממנה כולנו יכולים ללמוד. נתתם לנו השראה והוכחתם לנו שאנו יכולים להתעלות מעל האתגרים האישיים והלאומיים שלנו ולנצח. איחדתם את כל מדינת ישראל והוכחתם גם לנו, נבחרי הציבור, שאנחנו יכולים להיות מאוחדים בתוכנו. כאשר צפינו בכם, הצלחנו לשכוח ממחלוקות פוליטיות ומההבדלים בינינו. אתם דוגמה טובה לבית הזה והשראה שלצערי אנו כל כך זקוקים לה במשכן הכנסת".

שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך את הספורטאים: "הנוכחות שלכם כאן היום, אולי כסוג של מסיבת סיום לכל סדרת אירועי ההוקרה שזכיתם, מבטאת עד כמה ההישגים שלכם הפכו לאירוע לאומי ממש. הכנסת ויו"ר הכנסת בוחרים לארח אתכם בפתיחת מושב החורף שלה ומבטאת בכך את האהבה הגדולה שעוטפת אתכם מכל שכבות העם ואת ההערכה הגדולה לה אתם זוכים מקיר לקיר".

יו"ר שדולת הספורט בכנסת, ח"כ סימון דוידסון: "אני מבקש להביע בשם חברי הכנסת את הערכתנו הרבה, לספורטאיות ולספורטאים, ולהודות על העבודה הסיזיפית הקשה חרף קשיים כלכליים, השתתפות בתחרויות, הצלחות ובסופו של דבר הגשמת החלום: השתתפות באירועי הספורט הגדול בעולם וכמות המדליות הרבה אי פעם. תודה גם להורים ולמאמנים המסורים, שבלעדיהם כל זה לא היה קורה".

מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל גילי לוסטיג : "יש מסר חשוב מאוד בהגעתן של שתי המשלחות הללו יחד לכנסת". עוד הוסיף: "האתגרים לספורטאים ולספורט הישראלי רבים, והמענים והתקציבים לא צריכים להגיע רק ממשרד הספורט אלא מכלל המשרדים, כי זה נוגע בהכל. צעירים שהופכים לספורטאים יהיו חולים פחות ויהיו מעורבים פחות באירוע אלימות. הספורט מפתח את הפריפריה, את החברה הערבית, הספורט נמצא בבתי הספר. אנחנו בוועד האולימפי בישראל נעשה כל מה שצריך כדי לסייע בכך, אנחנו לשירותכם".

המתעמלת האמנותית לינוי אשרם, האלופה האולימפית בקרב רב אמרה בשם הספורטאים האולימפיים: "אנו, חברי המשלחת, הרגשנו היטב את התמיכה הגדולה והעידוד הרב שקיבלנו מהבית לאורך כל הדרך ועל כך תודתנו והערכתנו הרבה. בכל מקום בעולם בו אנחנו מתחרים, אנו מרגישים אחריות רבה כשגרירים נאמנים של ישראל ומרגישים מחויבות גדולה לדגל ישראל. כולנו תקווה שכנסת ישראל תראה בספורט ההישגי ערך מוסף משמעותי לחברה הישראלית וממשלת ישראל תגדיל את התקציבים בהיקפים משמעותיים לטובת הספורט האולימפי בישראל".