תכנית הכיתה האולימפית הושקה רשמית בבית ספר עירוני יצחק שמיר בתל אביב

מאת: הוועד האולימפי בישראל

הכיתה האולימפית היא מסגרת חינוכית ראשונה מסוגה בישראל, הפועלת ביוזמתו של המדליסט האולימפי אריק זאבי ובליווי של הוועד האולימפי בישראל. מסגרת זו מאפשרת לספורטאיות ולספורטאים מצטיינים לשאוף למצוינות הן בתחום הספורט ההישגי והן בלימודים בבית הספר. 

מכיוון שמדובר בכיתה ייחודית, בית הספר מודע לצרכי הספורטאיות והספורטאים שמקדישים את עיקר זמנם לספורט ומאפשר להם לעשות זאת. מערכת השעות מותאמת לתכנית האימונים של התלמידים בכיתות ז׳-ט׳ המתמחים בענפים אישיים כגון אתלטיקה, ג’ודו, אופניים, שחייה אמנותית והתעמלות מכשירים. 

פעמיים בשבוע התלמידים מתחילים את היום באימון בוקר המתקיים במרכז הספורט הלאומי בהדר יוסף ומגיעים לבית ספר בשעה השלישית. כמו כן, התכנית נבנתה ביחד עם אגודות הספורט הרלוונטיות ולכן ברוב המקרים הספורטאיות הספורטאים מתאמנים אחר הצהריים עם המאמן/ת שפוגש/ת אותם בבוקר וכך תכנית האימונים מסונכרנת בצורה מלאה מבחינה מקצועית. 

בנוסף למסגרת האימונים, מערכת השעות של הכיתה כוללת ״שעה אולימפית״ על בסיס שבועי במסגרתה מתקיימת תכנית אולימפיזם בהובלת ראש מערך החינוך של הוועד האולימפי בישראל ירדן הר לב. התכנית מורכבת מליווי מנטלי, סדנאות תזונה, הרצאות השראה ומפגשי העשרה בנושאים אולימפיים במטרה לפתח הבנה ועניין באידיאלים האולימפיים דרך למידה פעילה וחווייתית.

במפגש הבוקר חולקו לתלמידים ערכות אולימפיות עם מיתוג הכיתה האולימפית על ידי מנכ״ל הוועד האולימפי בישראל גילי לוסטיג, אריק זאבי ומנהל בית הספר רן ענבר.

הכיתה-האולימפית