תחלוויני (לואי) מלאקה וג'מאל עבדלמג'יד, שהובילו את נבחרת הפליטים של הוועד האולימפי הבין-לאומי הגיעו למרכז הספורט בבית חולים מאיר

מאת: הוועד האולימפי בישראל

הם משלנו! 

תחלוויני (לואי) מלאקה וג'מאל עבדלמג'יד, שהובילו את נבחרת הפליטים של הוועד האולימפי הבין-לאומי להישגים חסרי תקדים בטוקיו 2020, הגיעו עד אלינו למרכז הספורט לאימון אנרגטי ומרגש במיוחד.

השניים שיתפו את הילדים במסע המטלטל והמסוכן שעברו כשברחו מארצות מולדתם כשהיו רק בני 12 ו-15 ולא דמיינו לעצמם שכעשור לאחר מכן, בזכות כשרון הריצה יוצא הדופן שלהם, יזכו להגשים חלומות ולשבור שיאים אישיים פעם אחר פעם מחדש.

"כשהייתי ילד בכפר מולדתי, קיבלתי בבית הספר מחברת עליה התנוססה תמונתו של אחד הספורטאים הכי טובים בעולם בזמנו ופשוט הערצתי אותו וחלמתי להיות כמוהו", משתף לואי.

"ההישגים הבולטים שלנו הם המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 ומסמלים את העבודה הקשה, הדרך המפרכת וערכים של כבוד, מסירות, מקצועיות והרבה אמונה שיש לכל אחד מאיתנו", משתפים השניים. "בלעדיהם לא היינו פה”.

במרתון תל אביב שהתקיים בחודש שעבר קבע ג'מאל שיא מסלול במרחק ל- 10,000 מ' עם זמן של 29:12 דקות (שיאו האישי עומד על 28:09 דקות).

במרתון סביליה שנערך גם הוא בחודש פברואר האחרון, קבע לואי שיא אישי חדש בזמן של 2:09:00 שעות המקרב אותו לקריטריון האולימפי למשחקי פריז 2024.

שני האתלטים המוכשרים הם חלק בלתי נפרד מהמשפחה האולימפית וזוכים לליווי צמוד של הוועד האולימפי בישראל תחת מעטפת הוועד האולימפי הבין-לאומי והם מתאמנים נמרצות לקראת המשחקים האולימפיים פריז 2024.

"שמענו מהילדים על האימון המרגש היום. תודו ללואי ולגמ'אל בשמנו", מסרו ההורים לילדים המתאמנים במרכז הספורט "הם מעוררי השראה ואפילו אנחנו רצינו להצטרף לאימון" הוסיפו.

אז לואי וג'מאל – אתם הוכחה שאין מקום רחוק מדי וגם שם אין דבר העומד בפני הרצון. אלופים!