תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, יגיע לישראל לראשונה להשתתף בטקס הממלכתי לציון 50 שנה לטבח במינכן

מאת: הוועד האולימפי בישראל

תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, הודיע היום כי יגיע לישראל לראשונה להשתתף בטקס הממלכתי לציון 50 שנה לטבח במינכן.

בכך נענה הנשיא תומאס באך, להזמנה,  שהגישה לו יו"ר הוועד האולימפי הישראלי, בינואר השנה, במשחקי החורף בבייג'ינג  להשתתף כאורח כבוד בטקס הממלכתי שייערך ב-21 בספטמבר בישראל בת"א.

בפעם האחרונה שנשיא ה -IOC ביקר בישראל היתה לפני 12 שנים באוקטובר 2010.

 תומאס באך, יליד גרמניה, הנשיא התשיעי  של הוועד האולימפי הבינלאומי הוא האלוף האולימפי י הראשון שנבחר לנשיא הוועד האולימפי ונחשב לגדול ידידי ישראל בספורט העולמי.

הנשיא באך היה זה שפעל והוביל לעשיית הצדק ההיסטורי והביא לראשונה מזה 49 שנים מאז הטבח הנוראי לדקת הדומייה המיוחלת, בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.. מחווה שריגשה עד דמעות את משפחות היא' ואת הציבור הישראלי כולו.

הוועד האולימפי בישראל נערך לאירועי הזיכרון לציון 50 שנה לטבח י”א חללי  מינכן 1972, עם סדרת טקסים שיתקיימו בארץ:

ב-21 בספטמבר יתקיים טקס ממלכתי , לראשונה בהשתתפות נשיא המדינה יצחק בוז׳י הרצוג, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך,  משפחותיהם של קורבנות הטבח , הניצולים, שר הספורט, נציגי הוועד האולימפי הישראלי ומכובדים.

במהלך חודש ספטמבר יחנכו ברחבי ישראל אנדרטאות, היכלי ספורט וכיכרות על שמם של 11 הספורטאים המאמנים והשופטים שנרצחו בדם קר ובאכזריות כשהבולטות שבהן היא הכיכר ברמת השרון, היכל הספורט באור יהודה ואירועי ההנצחה בעיר בת ים ובנוף הגליל.

יעל ארד: "בהחלטתו להגיע לישראל, מבטא הנשיא באך את חשיבות הנצחת 11 חברי משלחת ישראל למשחקים האולימפיים במינכן עבור הוועד האולימפי הבינלאומי  וממשיך את עשייתו המרגשת בהנצחת יא' חללי מינכן שהחלה כבר במשחקי ריו 2016 והמשיכה במשחקי טוקיו 2020 עם דקת הדומייה בטקס הפתיחה.
מאז שנבחר בשנת 2013, הוביל הנשיא באך אינספור מהלכים חדשניים, פורצי דרך בתחומים רבים והצעיד את הארגון לקדמת הבמה וביסס את מעמדו כמנהיג בינלאומי מוביל וערכי ואני גאה על בחירתו להגיע לישראל בימים מרגשים וחשובים אלה לספורט הישראלי."

הנשיא באך יגיע לישראל ב -19.9 וישהה בת"א יומיים וחצי. לצד השתתפותו בטקס הזיכרון הממלכתי, הוא מיועד לבקר ביד ושם להיות אורחו של הנשיא הרצוג בבית הנשיא, לבקר בכנסיית הקבר, במוזיאון החוויה האולימפית בת"א,   ואף לפגוש את נציגי משפחות היא'  וספורטאים אולימפיים ישראליים.

תומאס באך – תמונה באדיבות : IOC_Greg-Martin

תומאס באך – תמונה באדיבות : IOC_Greg-Martin