תומאס באך: "חל איסור להפגין פוליטית במהלך המשחקים בטוקיו 2020"

מאת: אתר האינטרנט "Inside The Games "

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, הזהיר ספורטאים ואמר שחל איסור מוחלט להפגין פוליטית בכל צורה שהיא במהלך המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 . באך אמר: "אסור שהמשחקים האולימפיים יהיו במה לקידום פוליטי או לכל דבר שיש בו פוטנציאל להפריד בין אנשים".

באך, בנאומו לכבוד השנה החדשה, הביע דאגה מהפוליטיזציה של הספורט:

"הפוליטיזציה והמחאה במהלך תחרות אולימפית וספורטיבית לא מובילה לשום מקום ורק מעמיקה את חילוקי הדעות עוד יותר. המשימה שלנו היא לאחד את העולם בתחרותיות שלווה. יש הסכמה רחבה בין הספורטאים שיש לכבד את המעמד והרגע האולימפי ולא להשתמש בו להסחת הדעת עם דעות פוליטיות".

יו"ר ועדת הספורטאים בוועד האולימפי הבינלאומי, קירסטי קובנטרי, הוסיפה לנאומו של באך ואמרה שברוב המקרים, הספורטאים עצמם מתנגדים להצהרות ופעולות של מחאה פוליטית במהלך טקסי הענקת מדליות למשל, אך כן ציינה את ההבדל בין מחאה פוליטית נטו של ספורטאים כמו הסייף רייס אימבודן וזורקת כדור הברזל גוון בארי מארה"ב, שמחו במהלך השנה החולפת כנגד מדיניות ארה"ב בנושאי גזענות, נשק והגירה, לבין מחאתם הלגיטימית יותר של ספורטאים אחרים במהלך טקסי הענקת מדליות נגד עמיתיהם שעל הפודיום, בגלל העבר הלא נקי שלהם בנושא סמים אסורים.  

תומאס באך
יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי: תומאס באך