שנה לפני טוקיו 2020 נחשפו המדליות שיוענקו לספורטאים

מאת: הוועד האולימפי בישראל

היום, 24.7.19,  יום תחילת "הספירה לאחור", שנה בדיוק לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, נחשף עיצוב המדליות שיוענקו לספורטאים הזוכים במהלך המשחקים.

העיצוב של המדליות נבחר במהלך תחרות רבת משתתפים שנערכה ברחבי יפן כולה, והשתתפו בה יותר מ- 400 מעצבים מקצועיים וכן סטודנטים לעיצוב .

במהלך המשחקים יוענקו 5,000 מדליות, והעיצובים של מעצב מהעיר אוסאקה ביפן בשם יוניצ'י קאוואנישי נבחרו לעטר אותן.  "אני גאה מאד ולא חלמתי שהעיצובים שלי יהיו אלה שיבחרו. העיצובים שלי מסמלים את מאמצי הספורטאים לניצחון והערכים האולימפיים של גיוון וידידות", אמר קאוואנישי המאושר.

המדליות כולן יוצרו ממיחזור של 6.21 מילון טלפונים סלולריים ישנים ומצלמות משומשות, שפורקו בתהליך של מומחים למחזור ומהם הופקו 30.3 ק"ג זהב, 4,100 ק"ג של כסף ו- 2,700 ק"ג ארד.

זו לא הפעם הראשונה שמדליות אולימפיות מיוצרות מחומרי מחזור, שכן כבר בריו 2016 חלק מהמדליות הופקו מחומרי מחזור, אבל זו כן פעם ראשונה שזה נעשה בצורה מאסיבית כל כך ותוך כדי עידוד של תושבי יפן לתרום את האביזרים הישנים ספציפית למטרה זו.

היום הוצגו גם הקופסאות והסרטים המעוצבים של המדליות, שגם הם עוצבו בקפידה ולכל אחד עיצוב המסמל ענף ספורט ספציפי וכן ערכים אולימפיים שונים.
  
"יש איזון יפיפה בין המדליות לבין הסרטים שלהן. זה נותן לי חשק לשאוף למדליה בעצמי" – אמר ריואי מיאטה, יו"ר הפאנל לעיצוב המדליות לטוקיו 2020.

המדליות הן לא היחידות המסמלות משחקים ידידותיים לסביבה. המשחקים כולם יהיו בסימן איכות הסביבה ולכן בין השאר, גם 100 הפודיומים עליהם יוענקו המדליות למשל, יוצרו מלא פחות מ- 45 טונות של פלסטיק ממוחזר.
המארגנים מקווים שהקו הזה יוביל את אזרחי יפן והתעשייה שלה גם אחרי סיום המשחקים, למסלול לטובת איכות הסביבה.

Photo: The International Olympic Committee