ביום שלישי 14 מאי: הוועידה הבין לאומית ה-1 לספורט ומגדר

מאת: הוועד האולימפי בישראל

הוועד האולימפי בישראל והמכללה האקדמית בוינגייט יקיימו לראשונה בישראל ועידה בינלאומית לספורט ומגדר שמטרתה לשים זרקור על האתגרים בספורט הנשים ולהעלות את המודעות והחשיבות להאצת הקידום לשוויון בין המינים בספורט בישראל.

הוועידה תתקיים ביום שלישי 14.5.2019 במכון וינגייט, במסגרת היום האולימפי הבין לאומי. תחילת הוועידה בשעה 9:30 , אולם הרשטריט במכון וינגייט.

ננסי לי, שכתבה את שיטות העבודה המומלצות על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי המנהיג את ערכי השוויון בספורט הלכה למעשה, שאמורה היתה לפתוח את הוועידה, ביטלה אמש את השתתפותה, חרף המאמצים הגדולים שעשתה למציאת פתרונות להגעתה לכנס.
ננסי לי הודיעה ש"ממשלת קנדה מגדירה את ישראל כאזור בסיכון, ולא הסכימה לאפשר לה לקבל פוליסת ביטוח רפואי לנסיעות לישראל" .

ההרצאה המרכזית בכנס תהיה זו של ננסי ליברמן, אגדת כדורסל פורצת דרך, מדליסטית אולימפית ומאמנת בליגת ה- WNBA , אמו של טי.ג'יי קליין כדורסלן נבחרת ישראל והפועל חולון. ליברמן תרצה בנושא: לשקף את הגיוון – לבחור את השיתוף.

ננסי ליברמן

במהלך היום יתקיים פאנל בנושא אתגרי ניהול קריירה ומשפחה בספורט המקצועני .

ישתתפו: ננסי ליברמן, אנסטסיה גלושקוב לבנטל – שחיינית אמנותית אולימפית שייצגהאת ישראל ארבע פעמים במשחקים האולימפייםואמא שלה, טאטיאנה צים בעבר, במשך למעלה מ-20 שנה שימשה כמאמנת האולימפית של ישראל וביטי דויטש, אלופת ישראל במרתון, ספורטאית אמריקאית מהמגזר החרדי.

ד״ר אורנית רמתי דביר תרצה על : מבט מגדרי על החינוך הגופני של נערות

ד"ר עידו נבו ירצה על פריצות דרך של נשים בספורט האולימפי.

פרופסור יפעת ביטון תרצה על :אפליה והטרדה מינית ופריצות דרך של נשים בספורט האולימפי.

בסיום היום, יתקיים גמר החידון האולימפי של ישראל 2019  (אולם 3 במכללה האקדמית בוינגייט, החל משעה 13:45. )