שייטות ה-470 גיל כהן ונועה לסרי הבטיחו את הכרטיס לטוקיו 2020

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 

הקוואטה הישראלית הראשונה להשתתפות במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 הושגה הלילה באליפות העולם בשייט המתקיימת באראוס דנמרק.

 

שייטות ה-470 גיל כהן ונועה לסרי הבטיחו לפנות בוקר את הכרטיס לטוקיו , בעקבות החלטות של ועדת השיפוט של התחרות.

 

זו דנה עד 03:00 לפנות בוקר (שעון ישראל) בערעורים של שייטות, שהתלוננו על עבירות שייט שנערכו במסגרת השיוט השביעי והאחרון עוד לפני שיוט המדליות. 

 

גיל ונועה נפסלו בשיוט השביעי של התחרות בטענה לזינוק מוקדם שהוריד אותן למקום ה-12 בדירוג הכללי, והרחיק אותן מהשגת הקווטה למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 – התברגות בין 8 המדינות הראשונות באליפות העולם.

 

השתיים הגישו אמש ערעור על פסילת השיוט שלהן, אבל ברגע האחרון משכו אותו והמתינו להחלטות ועדת השיפוט שדנה בערעורים של צוותים אחרים שלהבנתן יכלו להשפיע על המיקום הסופי שלהן.

 

 
הדיונים של ועדת השיפוט, נמשכו באופן חריג, עד 02:00 לפנות בוקר, ובעקבות כך עלו הישראליות למקום ה-11 בכללי (שמנע מהן את ההשתתפות בשיוט המדליות), אך הבטיח להן את העמידה בקווטה האולימפית להשתתפות שייטות 470 מישראל במשחקים האולימפיים.
 

 

יצויין כי אליפות העולם בדנמרק נקבעה כהזדמנות הראשונה מבין שלוש להשגת הכרטיס האולימפי. על פי הקריטריונים האולימפיים היה על השייטות מישראל להתברג בין 8 המדינות הראשונות בתחרות, להוציא את יפן, המארחת (המדורגת הראשונה בתחרות), כדי לזכות בכרטיס הנכסף, וכך בדיוק היה: השייטות הישראליות זכו בכרטיס השמיני והאחרון מבין המדינות לצד צרפת, אנגליה, ספרד, סין, איטליה, יוון, סלובקיה וישראל.