שחקן הבדמינטון מישה זילברמן ישא את דגל ישראל בטקס הפתיחה של משחקי אירופה ה -2 במינסק

מישה זילברמן

מאת: הוועד האולימפי בישראל

כבוד גדול!

מישה זילברמן (30) , שחקן הבדמינטון האולימפי הבכיר של ישראל, נבחר על ידי הוועד האולימפי בישראל, לשאת את דגל ישראל ולהוביל את משלחת ישראל, בטקס הפתיחה של משחקי אירופה 2 שיפתחו ביום ששי, 21 בחודש במינסק.
על הבחירה הודיע היום יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל בישיבת האסיפה הכללית של הארגון.

מישה, ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בריו 2016 בהם דורג במקום ה-14, ובמשחקים האולימפיים הראשונים בלונדון 2012 בהם דורג במקום ה-33. הוא השתתף במשחקי אירופה הראשונים שהיו בבאקו בקיץ 2015 ודורג בהם במקום התשיעי.

במשחקי אירופה במינסק, תתקיים אליפות אירופה. זילברמן ירשום במשחקים אלו את הופעתו העשירית באליפויות אירופה מאז 2008, השנה בה החל להשתתף בהן. בשנתיים האחרונות (ספרד)2018 ו-2017 (דנמרק) רשם את הדירוג הגבוה ביותר שלו בתחרויות אלו – מקום תשיעי.

מישה משתתף מידי שנה בממוצע בין 15 ל-19 תחרויות בינלאומיות, ובשנה אולימפית מגביר את הקצב ל-25 תחרויות בינלאומיות, מה שאומר שהוא שוהה בחו"ל למעלה מ-100 ימים בשנה.

מישה נמצא בעיצומו של הקמפיין בדרך למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. נכון להיום הוא מדורג במקום ה-42 בעולם, ובמקום ה-19 בדירוג האולימפי, כאשר הקריטריון האולימפי הנדרש הוא עד המקום ה-34 האולימפי בנקודת הזמן של סגירת ההרשמות לטוקיו, אפריל 2020. 

עם היוודע למישה דבר הבחירה בו כנושא דגל ישראל בטקס הפתיחה של משחקי אירופה 2 במינסק אמר:

"הופתעתי מאד לקבל את הבשורה המיוחדת הזאת. זהו כבוד גדול בשבילי להוביל את משלחת ישראל. הבחירה בי מעניקה לי תחושה של סיפוק רב ואני מרגיש שהוועד האולימפי בישראל מעריך אותי ומוקיר את פעילותי רבת השנים. זוהי אחריות אישית גדולה ואני נרגש מאד. שנים רבות אני מתמודד על מדליות בשביל המדינה ועכשיו אני מרגיש שאני מקבל בחזרה. תודה על האמון הגדול שהוועד האולימפי בישראל נותן בי" .