שחייה: מורז וגורבנקו קבעו שני ציוני דרך היסטוריים לשחייה הישראלית

מאת: הוועד האולימפי בישראל

המחזור החמישי בליגת השחייה הבינלאומית ה-ISL בבודפשט הביא עמו היום שני ציוני אירועים היסטוריים מבחינת השחייה הישראלית: אנדי מורז, היא השחיינית הישראלית הראשונה אי פעם שמשיגה ניצחון בליגה, ואנסטסיה גורבנקו, היא הישראלית הראשונה שעלתה לגמר במשחה סקינס.
שתיהן עשו זאת תוך שהן שוברות שיאים ישראליים (בריכות 25 מטרים) באופן מרשים.

אנדי ניצחה במשחה ל-200 מטרים חופשי, תוך שהיא שוברת את השיא הישראלי שלה ביותר משנייה, 1:53.58 דקות. בהמשך, שחתה גם את משחה השליחים 4X100 מטרים חופשי מיקס בו שיפרה את זמנה המהיר מאתמול עם זמן ביניים של 51.31 דקות.

גם חברתה אנסטסיה הראתה יכולת גבוהה במיוחד. ב-100 מטרים מעורב אישי כשסיימה במקום השני עם 58.43 שניות, רק 37 מאיות משיאה הישראלי והאירופי לנוער אותו קבעה לפני שבוע. ב-100 מטרים חזה התקרבה אף יותר לשיא הישראלי כאשר קבעה 1:05.54 דקות , 12 מאיות מהשיא, ומקום חמישי במשחה, אותו היא שוחה לראשונה בליגה.
אז הגיעה גולת הכותרת מבחינה, משחה הסקינס – משחה בו מתחילות שמונה שחייניות שמזנקות ל-50 מטרים (הפעם זה היה בחזה), ארבע המהירות מעפילות לחצי הגמר שנערך תוך שלוש דקות בלבד והשתיים המהירות מהן עולות לגמר, שוב שלוש דקות בלבד לאחר מכן.
אנסטסיה הפתיעה את כולם כאשר שחתה מקבץ מדהים – 3 פעמים מתחת לשיא הישראלי של עמית עברי (30.41 שניות). היא פתחה עם 30.20 שניות, המשיכה עם 30.21 שניות וב-50 המטרים האחרונים כמעט עקפה את שיאנית העולם אליה אטקינסון, כאשר קבעה 30.38 שניות, עשירית בלבד מהמנצחת.

צילום: באדיבות איגוד השחייה

מורז וגורבנקו בליגת ה- ISL