שבע מדינות מעוניינות לארח את משחקי החורף האולימפיים ב- 2026

מאת : הוועד האולימפי הבינלאומי

 

 

 

 

הוועד האולימפי הבינלאומי הודיע היום ש – 7 מדינות הביעו עניין באירוח משחקי החורף האולימפיים בשנת 2026, ואחרות התעניינו גם באירוח המשחקים בשנת 2030 ומשחקים מאוחרים אף יותר, ביניהן ארה"ב.

 

 

 

המדינות שמעוניינות לארח את משחקי החורף ב- 2026 הן: אוסטריה (בעיר גראץ),  קנדה (בקלגרי), איטליה (בקורטינה דיאמפזו, מילאנו וטורינו), יפן (בעיר סאפורו), שבדיה (בסטוקהולם), שוייץ (בעיר סיון) וטורקיה (בעיר ארזורום). 

 

 

 

תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי: "אני מברך את הערים המתעניינות באירוח משחקי החורף. הוועד האולימפי הבינלאומי נמצא בשלב חדש בכל מה שקשור לשקיפות תהליך הבחירה של ערים מארחות, והמטרה שלנו היא לא רק להגיע למספר שיא של מדינות מתמודדות אלא בסופו של התהליך לבחור את העיר הטובה ביותר לאירוח הספורטאים הטובים בעולם".  

 

 

 

הוועד האולימפי הבינלאומי יעבוד בצמוד לערים המתמודדות על האירוח של המשחקים ויעזור להן לפתח את התוכנית הטובה ביותר. תיהיה גמישות רבה יותר בפיתוח הרעיונות לאירוח המשחקים כך שכל עיר תהנה מהפיתוח של העיר עצמה, האזור והמדינה כולה לאורך שנים גם אחרי אירוח המשחקים.

 

 

 

ראש העיר לוס אנג'לס, אריק גארסטי: " לא מפתיע שמספר רב כל כך של ערים נהדרות מתחרות על אירוח משחקי החורף ב- 2026 ו- 2030. הרפורמות שהכניס הוועד האולימפי הבינלאומי באג'נדה שלו (אג'נדה 2020 ), יצרו תהליך מועמדות נקי וברור לעיר לוס אנג'לס כמו לערים נוספות סביב העולם שיהנו מהרפורמות הללו בחודשים הקרובים".

 

 

 

העיר שתארח את משחקי החורף בשנת 2026 תיבחר במהלך חודש ספטמבר 2019.

 

 

 

בתמונה: האיצטדיון בפיונצ'אנג 2018