רוסיה מנעה כניסה של נציגי WADA למעבדה במוסקבה – ההרחקה מחדש רק עניין של זמן

מאת: אתר האינטרנט "Inside The Games"

 

Duncan Mackay

 

רוסיה שוב נמצאת על סף הרחקה מפעילות של ספורטאיה בזירה הבינלאומית, זאת אחרי שנציגי WADA למלחמה בסמים אסורים הגיעו למוסקבה כמתוכנן אך לא הורשו להיכנס לבצע בדיקות במעבדה המרכזית בעיר.

 

ד"ר אנטוניו פסקואל מספרד, בודק נייטרלי שעמד בראש צוות של חמישה בודקים הגיעו למוסקבה ביום שני האחרון כפי שנקבע עמם מראש אך חזרו הביתה בידיים ריקות . הרוסים מנעו מהצוות כניסה למתקני המעבדה בטענה שהציוד שהביאו עמם לא אושר על ידי השלטונות המקומיים. 

 

ההרחקה של רוסיה מפעילות בינלאומית הותנתה בין השאר בכניסה של צוות בדיקה למעבדה עד לתאריך ה- 31 לדצמבר 2018, והרוסים הוזהרו כי כל הפרה של התנאים תוביל להרחקה מחדש.  

 

נושא הציוד בו ישתמש צוות הבדיקה מעולם לא הועלה במהלך פגישות שהתקיימו בנובמבר בין הרוסים לבין WADA , וכעת ראש הצוות פסקואל מכין דו"ח שעלול להרחיק מחדש את רוסיה מפעילות, אלא אם כן יתרצו הרוסים ויאשרו עד לתאריך היעד כניסה למעבדה, אליה מוכנים ב- WADA לחזור שוב.
 

 

טראוויס טיגארט, אחד מנציגי WADA הבילאומיים , היה בין הראשונים להגיב לסוכנות רויטרס על סירוב הכניסה לצוות הבדיקה: "הפתעה, הפתעה. האם מישהו באמת מופתע מהניסיון של רוסיה לברוח מאחראיות? יש לקוות שהארגון הבין את המסר ויחדש את ההרחקה של רוסיה מפעילות", אמר טיגארט .

 

תמונות אילוסטרציה