ראיון השבוע: קטי ספיצ'קוב

מאת: הוועד האולימפי בישראל

הקיץ הגדול של גולשת ה-RSX קטי ספיצ'קוב מאילת שחגגה לפני כחודשיים את יום הולדת
ה-20.

ב-25 באוגוסט היא זכתה במדליית הארד בתחרות הקדם אולימפית ביפן. חודש לאחר מכן, ב-29 בספטמבר היא זכתה במדליית הכסף באליפות העולם באיטליה. אלה שתי המדליות החשובות ביותר שלה בקריירה.
קטי ספיצ'קוב, היא הספורטאית השלישית שזכתה השנה במדליה באליפות העולם. קדמה לה (כשבוע לפני) לינוי אשרם שזכתה במדליית ארד בקרב רב באליפות העולם בבאקו וכחודש לפני כן, זכה הג'ודאי שגיא מוקי במדליית הזהב באליפות העולם ביפן.

קטי החלה לגלוש בהיותה בת עשר. קודם לכן עסקה בהתעמלות אמנותית ובטריאתלון. היא בחרה בגלישה שכן היא אוהבת את העיסוק בספורט בטבע, בסביבה שקטה במרחק רב מהקהל. היא אוהבת את הזמן בוא היא מנותקת מהסביבה.

בתחילת דרכה היא היתה צנומה והתקשתה לגלוש ברוחות חזקות. היא נפלה הרבה מאד למים ושתתה הרבה מי ים…יחד עם זאת היא היתה נחושה להמשיך, התחזקה והתגברה על כל המכשולים.

בנערותה ירדה לגלוש בים כל יום. בדר"כ אחרי שעות הלימודים. לפעמים ההורים הרשו לה לוותר על יום לימודים אבל הדרישה ממנה היתה ברורה, עמידה בבחינות הבגרות. קטי אכן עמדה בדרישה.

מה אנחנו לא יודעים על קטי?

• ש…. כשהיא במים, היא מתנתקת באופן מוחלט ממה שקורה סביבה והיא מרוכזת אך ורק בעשייה שלה.
• ש…היא מאד מאד מתוכננת.
• ש..יום לפני תחרות היא לא מתקרבת לאזור התחרות. היא מכינה את כל מה שהיא צריכה להכין, יום קודם.
• ש..יום לפני תחרות היא רוצה לדעת מה יהיה מצב הרוחות ביום התחרות. היא לא מסתדרת עם חוסר ודאות.
בסוף פברואר, תשתתף קטי באליפות העולם שתהיה בניו זילנד.

מה קטי מאחלת לעצמה לקראת השנה הקרובה?

קודם כל בריאות טובה! ושהיא תמשיך באותו קצב של התקדמות ובקיץ הבא תגשים את החלום הגדול שלה-לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.