"ראיון השבוע": עם שחקן הבדמינטון מישה זילברמן

ראיון השבוע עם שחקן הבדמינטון מישה זילברמן

מאת: הוועד האולימפי בישראל

מישה זילברמן, שחקן הבדמינטון האולימפי, יחגוג בסוף החודש הבא את יום הולדתו ה-30. מאחוריו הופעה במשחקים האולימפיים בלונדון 2012, בריו 2016 והוא בדרך לטוקיו 2020 . ב-2019 רשם את הישג השיא שלו:מדליית ארד במשחקי אירופה במינסק , אחריהם דורג במקום ה-39 בעולם, הדירוג הגבוה ביותר שלו בקריירה.

מגיל שנתיים הוא כבר מחזיק מחבט ונוצית. הוא נזכר שבעת שהוריו היו עסוקים באימון נבחרת ישראל הוא קפץ על מחבט ושבר אותו….

מישה נולד לתוך הבדמינטו. אמא שלו סבטלנה מדליסטית באליפות אירופה במחצית שנות ה-80 ואבא שלו מיכאל היה מאמן שלה. הם עשו זאת בברית המועצות טרם עלייתם לישראל ב-1989.

בגיל 5 כבר שיחק במסגרת חוג בבית הספר ובגיל 12 כבר החל את הקריירה המקצוענית שלו. הוריו, ניסו אמנם לשלוח אותו ללמוד שחייה, אבל הוא סירב. בפגישתו הראשונה עם מאמן השחייה, כשנשאל אם הוא רוצה ללמוד לשחות מישה ענה לו: "אני יודע לשחות" ובכך סיים את פרק השחייה בילדותו.
בגיל 13 התקבל ללימודי תואר ראשון במתמטיקה באוניברסיטת תל אביב, אבל גם על זה ויתר אחרי שנתיים לטובת הבדמינטון.

"אורח החיים שלי במשך שנים רבות אינו הגיוני. הקרבתי את כולי לבדמינטון. לא היה לי רגע פנאי לעשות דברים אחרים מלבד התמקדות של 100% בזה. העומסים גבוהים מאד אבל אני עושה הכל, סביב השעון כדי להצליח ולהגיע לטופ העולמי", אומר מישה.

היום, אחרי שנים רבות של פעילות אינטנסיבית הוא מתנהל אחרת מבחינה מקצועית. "הגוף מתקשה לעמוד בעומסים הללו. השחיקה גדולה וכאן נכנסים הראש והניסיון. אני מנצח כיום שחקנים חזקים ממני בזכות טקטיקה שאני בונה ובזכות חשיבה וניתוח נכון של היכולות שלהם".

מישה מכיר את כל 50 השחקנים בטופ העולמי. כיום, הוא מדורג במקום ה-45/46 ויש לו מספיק נקודות בדרך למשחקים האולימפיים בטוקיו. הוא צבר עד כה 29,000 נקודות ומה שנדרש ממנו כדי להשיג את הכרטיס לטוקיו עומד על 23,000 נקודות.

בעונת המשחקים הבאה עלינו לטובה, המשימה שלו היא לצבור כמה שיותר תחרויות כדי להתברג בין 8 הראשונים באליפות אירופה "כדי לפתו אופציה לזכייה במדליה".

מישה מקפיד מאד על העבודה הטקטית במהלך המשחקים שלו. "אני חושב מה היריב שמשחק מולי יעשה נגדי. אני חייב שבארסנל הביצועים שלי תהיה תשובה לכל מהלך של היריב שלי, טובה יותר מזו שהוא מצפה לה. עם כל הניסיון שלי, יש לי עוד הרבה לתת ולהתקדם במעלה הדירוג העולמי".

מישה מתאמן עם הוריו סבטלנה ומיכאל והוא משתף אותנו: "אני מאמין בדרך של ההורים שלי. מזמן הבנתי שאני בידיים הכי טובות שיש ושהם רוצים את הכי טוב בשבילי. אנחנו עובדים בשיטות המתקדמות ביותר. אילו הייתי עובד עם מאמנים אחרים הם היו מרימים ידיים מהר מאד. לא הייתי קל …."

אבא מיכאל הוא הקשוח מבין השניים. הוא לא מוותר למישה על כלום. אמא סבטלנה, מנסה להבין את שני הצדדים. היא יותר גמישה ותמיד מנסה להבין את מישה מבלי ללכת עם ראש בקיר.

מי שעוקב אחרי מישה במשחקים רואה שהוא שחקן מאד אלגנטי השומר תמיד על איפוק. הוא סיפר לנו שכשקוראים את שמו לפני תחילת תחרות, והוא עולה למגרש "אני לא מסתכל ימינה ושמאלה. אני מדבר עם עצמי. אני משחזר את תכנית המשחק שלי. זו הדרך שלי להתרכז".

המשחקים בטוקיו 2020 קרובים מאד. למישה אופק רחוק יותר, והוא מאמין שיהיה לו מספיק דרייב לעוד קמפיין אולימפי, רביעי, כי הוא עושה את מה שהוא אוהב, מה שהוא הכי טוב בו ויש לו לאן להתקדם.

בהצלחה!