"ראיון השבוע" עם רוכבת האופניים עומר שפירא

מאת: הוועד האולימפי בישראל

רוכבת האופניים עומר שפירא (25) מעין הבשור שבחבל אשכול, היא נכון להיום האשה היחידה בענף הרכיבה באופני כביש ובמירוץ נגד השעון, שהשיגה את הקריטריון הישראלי למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. ההישגים הבינלאומיים הגדולים ביותר שלה: מקום שלישי בתחרות בינלאומית בקולורדו ומקום 13 באליפות העולם ברכיבה נגד השעון.

"כל הישג שלי הוא חסר תקדים, כיוון שענף הרכיבה על אופניים בישראל הוא צעיר יחסית. עדיין לא מדובר בהישגים יוצאי דופן, אבל אני מבטיחה לעשות הכל כדי להגיע הרבה יותר גבוה" היא מצהירה.

עומר החלה לעסוק בספורט בגיל 14. אביה ואח שלה הצטרפו לחוג רכיבה בקיבוץ בארי ומשכו אותה להצטרף אליהם. "עשיתי את זה בשביל החוויה הספורטיבית" נזכרת עומר שבאותה תקופה רכבה
כ- 30 קילומטרים בשבוע.

במסגרת החוג הכירה עומר את גיא שגיב, בן זוגה לחיים, שכבר אז החליט שהוא יהיה רוכב מקצועני. החליט ומימש. במסגרת לימודי התיכון המשיכה ברכיבה ולא ויתרה על הלימודים. רק לפני הגיוס לצה"ל היתה צריכה להחליט אם היא הופכת להיות רוכבת מקצוענית כדי להינות ממעמד של ספורטאית מצטיינת בעת שרותה הצבאי ובהשפעת גיא היא בחרה במקצוענות מלאה באופניים.

עומר חיה עם גיא בג'ירונה בספרד כבר שלוש שנים. הסביבה הקרובה שלה היא קהילת רוכבים מפולין, ארה"ב, קנדה והולנד המתאמנים שם. גם חברתה לנבחרת ישראל רותם גפינוביץ' נמצאת שם.
בימים של קורונה, מדגישה עומר, הבת הבכורה לבית משפחת שפירא, את הגעגועים למשפחתה: הורים ושלושה אחים. "נכון שהחיים בספרד מלאים ואין לי חסך של בית, וזאת בזכות בן זוגי גיא. במצב שנוצר בעולם בגלל הקורונה אני מרגישה געגוע גדול הביתה. רוצה להיות קרובה למשפחה".

היא רוכבת מידי יום בממוצע כשלוש עד שלוש וחצי שעות. היא אינה מכירה בקושי באימונים, לצד אימוני כושר גופני ויוגה שהיא אוהבת מאד. "יש לי מוטיבציה גבוהה מאד להצליח. אני לא מכירה את המושג קשה כי יש לי סיבה להתאמץ. אני בשאיפה מתמדת להצליח, להתקדם ולהגיע למקומות חדשים. אינני מגדירה כאבי שרירים כסבל. הגוף שלי התרגל לתחושת עייפות" היא מסבירה.

בזמן אימוני הרכיבה יש לה הרבה מאד זמן למחשבות. "אני שעות רבות עם עצמי. חושבת על החיים. הרכיבה היא כמו מדיטציה עבורי. אני מרגישה התחברות לרצינות שלי. אני מזכירה לעצמי שגם אם השרירים כואבים לי זו בעצם הבחירה שלי".

התחביב העיקרי של עומר הוא המטבח, הנושא אופי של אוכל בריא. היא מאד אוהבת לבשל ולאפות. היא מאד יצירתית בהכנת מיגוון גדול של סלטים. ארוחות ששי היא מארחת את החברים.הפידבקים החיוביים שהיא מקבלת על היצירתיות שלה בבישול הם הסיפוק הגדול ביותר שלה.

עומר, מה אנחנו לא יודעים עלייך?

"אני לא מסתירה כלום. אני משתפת את כולם בכל מה שעובר עלי" היא מצהירה. יחד עם זאת חשוב לה לציין שיש לה אמונה טפלה הקשורה בהופעתה החיצונית בתחרות. "צבע הלק בציפורניים חייב להיות יפה. אני מקפידה על צבעים כהים: כחול או שחור. אם הלק לא יפה אני יודעת שהתחרות לא תלך לי טוב" היא מספרת.
בהצלחה!

צילום: וולפוקוס