ראיון השבוע עם סרגיי ויסבורג, מאמן ההתעמלות האולימפי של ישראל מזה 15 שנים

מאת: הוועד האולימפי בישראל

מזה 15 שנים מכהן סרגיי ויסבורג כמאמן אולימפי של ישראל. למשחקים האולימפיים שיהיו בקיץ הבא בטוקיו הוא הצעיד שני מתעמלים: את הוותיק אלכס שטילוב (32 מכבי ת"א) אותו הוא מלווה מגיל 17 בדרך למשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008 , לונדון 2012, ריו 2016 ,וזו תהיה הפעם הרביעית שלו, ובפעם הראשונה את הצעיר ארטיום דולגופיאט (22,מכבי ת"א) אותו החל לאמן כשהיה בן 12.

"אני מאושר. אני מרגיש את האושר עולה מהרגליים. אני ממש מרחף באוויר, אבל מהר מאד חוזר לקרקע ועומד על שתי הרגליים. אני גם מחזיר מיד את הספורטאים שלי לשגרת העבודה הקשה ותמיד אומר להם שכל דבר שהם עשו הוא בבחינת היסטוריה".

לסרגיי 4 מדליות באליפויות העולם: 2 מדליות כסף של ארטיום ו-2 מדליות ארד של אלכס.
בנוסף יש לו 7 מדליות באליפויות אירופה עם אלכס, אחת מהן זהב, 2 מדליות עם ארטיום ואחת עם אנדרי מדבדב. סה"כ הוא חתום על 14 מדליות באליפויות עולם ואירופה, מאזן מרשים לכל הדעות.

סרגיי, אדם צנוע ונעים הליכות הוא איש מקצוע ברמה מאד גבוהה.הוא דוגל בעבודה על בסיס יומי קבוע ושיגרתי והחשוב מכל, הרבה סבלנות!

הוא מאמין שעל המאמן להתייחס למתעמלים שלו כאל בניו ולא כאל רובוטים. חשוב לו להיות קשוב אליהם וללמוד גם ממאמנים אחרים. הוא בודק את עצמו בעבודה ללא הפסקה ונותן לעצמו דין וחשבון יומי.
סרגיי, בצניעותו הרבה, מעדיף להיות לפני תחרות מספר שעות עם עצמו. לגמרי לבד. הוא מבצע סימולציה של כל מה שהוא צריך לעבור עם הספורטאים שלו.

כשמתעמל שלו אינו מצליח סרגיי מרגיש רע. יחד עם זאת הוא מאמין שאם זה קרה, זה יקדם את הספורטאי בתחרות הבאה.

סרגיי וחניכיו חזרו מאליפות העולם בגרמניה מרוצים, ובתוך פחות מ-24 שעות כבר חזרו להתאמן. מסתבר שעל פי התכנית המקצועית שנקבעה מראש, הם ישתתפו בחודש הבא בתחרות גביע העולם בקוטבוס גרמניה.

עד אז, הוא יעבוד עם ארטיום על תרגיל חדש אתו יופיע בתחרות הזו. רק אחרי התחרות הזו יצאו ארטיום ואלכס למנוחה קצרה .