ראיון השבוע עם יובל פרייליך אלוף אירופה בסיוף

מאת: הוועד האולימפי בישראל

ברקורד המקצועי שלו הוא מחזיק בתואר היוקרתי אלוף אירופה לבוגרים לשנת 2019.

הוא בן 24 וחצי, ובצעירותו היה פעמיים אלוף אירופה לנוער, ועוד קודם לכן אלוף אירופה לקדטים.
זהו סייף הדקר יובל פרייליך (הפועל כפר סבא), סטודנט לתואר כפול במשפטים ובממשל במרכז הבינתחומי בהרצליה.

יובל גדל בירושלים במשפחה דתית בת ששה ילדים בה כולם עוסקים בספורט. אביו ד"ר גבי פרייליך, רנטגנולוג במקצועו, היה בצעירותו באוסטרליה שחקן רוגבי, ספורט בו עסק גם כשעלה לישראל.

אחיו הגדול גדי היה אלוף ישראל בקארטה, אחותו הבכורה עסקה גם היא בקארטה תוך כדי שפיתחה את כישוריה במוסיקה-תחום בו בחרה לעשות קריירה. אחות נוספת שלו עסקה בסקוואש וטניס ואח נוסף עסק בג'ודו והיה חניך הפנימיה למצוינות במכון וינגייט.

כבר מגיל צעיר התגלה כשרונו הרב של יובל כסייף. "המשפחה תמכה בי מאד כשהחלטתי שאני מתמקצע בספורט ההישגי, וכולם קיבלו את החלטתי. הם רואים בבחירתי חלק טבעי מהחיים שלי דבר שאינו עומד בסתירה לחינוך הדתי שקיבלתי. חשוב לי ולבני המשפחה שבחרתי לעשות את מה שטוב לי" אומר יובל.

יובל הינו בחור רגוע מאד. קשה להוציא אותו משלוותו. "אני מחובר לגמרי. מתנהל בקור רוח ומשתדל לעשות הכל ביעילות המרבית. את זה לומדים תוך כדי החיים" הוא אומר.

קשה לו מאד עם הפסדים. הוא דורש מעצמו שלמות. "היו פעמים בצעירותי שאחרי הפסדים הייתי נכנס לדיכאון. הייתי זקוק לזמן התאוששות של מספר ימים. הייתי מכונס עם עצמי ולא דיברתי עם הסובבים אותי". היום, כבוגר הוא מקבל דברים בצורה ריאלית יותר, אבל כמו כל ספורטאי הישגי הוא לוקח מאד ללב כשמשהו לא מצליח לו.

ההתנהגות בכביש לדבריו "הוא הדבר שאני חייב להשקיע בו הרבה יותר מאמץ כדי להיות רגוע, ואני עובד על עצמי בנושא".

יובל, אלוף אירופה 2019, חולם לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. "המשימה העיקרית שלי בתקופה הקרובה להשיג את הקריטריון לטוקיו. ושם, אם אגיע, ביום נתון, הכל יכול להיות"

בהצלחה!