ראיון השבוע עם חנה קנייזבה מיננקו

מאת: הוועד האולימפי בישראל

קופצת המשולשת האולימפית חנה קנייזבה מיננקו (מכבי חיפה), שחגגה בדיוק לפני כחודש את יום הולדתה ה-30 עסוקה בשלושת החודשים האחרונים בשיקום מפציעה בכף רגלה שקרתה במהלך אליפות ישראל האחרונה בעת שהתחרתה בקפיצה למרחק.

חנה היא אתלטית ברמה בינלאומית גבוהה ביותר. במשחקים האולימפיים בלונדון 2012 במדי אוקראינה סיימה במקום הרביעי. אחריהם עשתה עליה לישראל ומ-2013 היא מייצגת את ישראל.

היא זכתה ב-2015 במדליית כסף באליפות העולם, ב-2016 זכתה במדליית כסף באליפות אירופה ובמשחקים האולימפיים בריו 2016 סיימה במקום ה-5, דירוג שיא של אתלטית ישראלית במשחקים אולימפיים.
בתחילת נובמבר, היא תחזור לאט לאט לתרגל קפיצות, ובקרוב יקבע לוח התחרויות הבינלאומיות שלה. אחת מהתחרויות המאתגרות ביותר שלה בשנה הקרובה תהיה אליפות העולם באולמות, בחודש מארס בסין.

חנה משלבת עד תשע יחידות אימון בשבוע. היא אוהבת מאד להתאמן בחוף היום, ובעיקר בכל מה שקשור לתרגילי קפיצות מכל הסוגים. היא אינה אוהבת אימונים הכוללים ריצה ממושכת, ומבחינתה ריצה ממושכת זה עשר דקות ….

בזמנה הפנוי היא עובדת מספר שעות מידי יום, בכפוף כמובן ללוח זמני האימונים היומי שלה. "אני רואה חשיבות גדולה בתרגול קבוע למוח. חייבים להפעיל את הראש מעבר לעיסוק היומי בספורט. אי אפשר לחיות מאימון לאימון. מאז שסיימתי את לימודי התואר השני בתקשורת בבינתחומי הרגשתי שחסרה לי עבודת ראש. בתקופה האחרונה אני עובדת בשיווק דיגיטלי בחברת אלטשולר שחם המלווה אותי כבר קמפיין שני כאחת ממעניקות החסות שלי"

לאחרונה, חזרה חנה להתאמן תחת שרביטו של אלכס מרמן, ממנו נפרדה אחרי המשחקים האולימפיים בריו 2106. "אני מרגישה מצוין בעבודה המשותפת שלנו. יש לנו אמון מלא אחד בשני. אני לא צריכה להתרגל לדברים חדשים וזה חשוב מאד. הבנתי, שאלכס מרמן הוא המאמן שיחד אתו אני יכולה להגיע למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. בתקופה הזו אני ממוקדת מטרה, להשיג את הקריטריון לטוקיו 2020, ולהופיע בפעם השלישית בקריירה שלי במשחקים אולימפיים".

בכל הזדמנות שחנה מדברת על המשחקים האולימפיים האדרנדלין שלה עולה. "ברגע שנכנסים לכפר האולימפי מרגישים היטב התרגשות גדולה. מתמלאים בסיפוק רב שכן ההשתתפות באירוע הספורט הגדול ביותר בתבל היא הגשמת חלום חיים. להיות באירוע עם הכי טובים זו פסגת ההישגים. זה המקום בו ספורטאי יכול לבחון את עצמו מול הכי טובים שיש.
אני מאחלת לכל אחד מהספורטאים והספורטאיות החולמים על טוקיו 2020 להגשים את חלומם האישי. תעשו הכל כדי להיות במשחקים אולימפיים כי זו חווית החיים הספורטיבית הגדולה ביותר שיכולה להיות לכם" אומרת חנה קנייזבה מיננקו.

בהצלחה!