"ראיון השבוע" עם גולש הרוח תום ראובני

מאת: "הוועד האולימפי בישראל"

"אני זוכר את עצמי כילד קטן, יושב בחוף הים ועוקב אחרי אבא שלי שיצא לגלוש בים. רציתי מאד לצאת אתו לים ולגלוש כמוהו, אך לא הורשתי. הייתי קטן מדי. חיכיתי כל כך לרגע הזה שאוכל לצאת לגלוש.
"משחזר גולש הרוח תום ראובני (חייל בן 20 מבני הרצליה) חבר הנבחרת האולימפית של ישראל בגלישת רוח.

תום, בנו של ד"ר רונן ראובני, מומחה לפיסיולוגיה של המאמץ העוסק במחקר בתחום ובפיענוח בדיקות מאמץ לחולי לב ריאה בבית החולים תל השומר ואמא קייט, הייטקיסטית שדחפו לפעילות ספורטיבית מגיל צעיר.

"כילדים אבא דחף אותנו לפעילות אקטיבית. עסקתי במגוון גדול של פעילויות ספורט כמו שחייה, טניס, רכיבה על אופניים וגלישה ספורט שמיד התאהבתי בו". כשהיה בן שש, בזמן שמשפחתו שהתה בשליחות באירלנד, החל לגלוש גלים. שנתיים לאחר מכן, ביום שרק אפשרו לו, הוא השתתף בקייטנת גלישת רוח.

" רק אחרי שבוע ימים למדתי להרים את המפרש. הייתי קטן מאד וזה היה קשה, אבל כל כך רציתי שלא ויתרתי. תארו לעצמכם… בקיץ היה כל כך קר, אפס מעלות, ואני גלשתי עם חליפת חורף, כובע מחמם ונעליים. מאז אני רק בגלשני רוח.

אבא היה מוציא אותי לים ומצאתי את עצמי לבד באגם. נכון שפחדתי אבל זה חישל אותי מאד. בחורף באירלנד אי אפשר היה לגלוש רוח. שחיתי הרבה וגלשתי גלים" נזכר תום, שמאז היותו ילד בן עשר עם שובה של המשפחה מהשליחות באירלנד הוא הפך את הגלישה לעיסוק המועדף עליו והוא עוסק בו כמקצוען לכל דבר. חרף גילו הצעיר, זכה תום כבר במספר מדליות בתחרויות בינלאומיות חשובות. הוא זכה במדליית כסף באליפות העולם לבוגרים שהיתה באיטליה ב-2019, ובאותה שנה זכה במקום הראשון עד גיל 21, תואר בו זכה גם ב-2020.

ב-2017 הוא הוכתר לאלוף העולם לנוער בתחרות שהיתה באיטליה. ב-2016 זכה תום במדליית ארד באליפות העולם לנוער."גלישה זה כל החיים שלי" מצהיר תום. "בלי הים והחופש על הגלשן קשה לי. על הגלשן אני מרגיש מנותק מהעולם ויודע שכל יום יש לי לאן לחזור ולשפר את הביצועים שלי" , הוא משתף אותנו ומספר לנו שהוא אוהב מאד לצאת לגלוש כשהים סוער ויש תנאי גלישה קיצוניים.

הוא אוהב להרגיש את האדרנלין בגוף. היו חווה לא מעט רגעים בהם חשש והוא נזכר שכשהיה בן 17 ובילה בחופשה באירלנד הוא גלש כשמהירות הרוח היתה 125 קמ"ש. "עפתי במים…נפלתי לא מעט פעמים אבל אני זוכר שהתנהלתי בקור רוח. הפחד הגדול שלי הוא דווקא לפני הכניסה לים. כשאני במים, אני רגוע" הוא אומר.

בחורף הישראלי, כשכולם מתכרבלים בשמיכות הפוך תום אוהב לצאת לים הסוער. "ההורים אף פעם לא אמרו לי לא לצאת לים. היו ויכוחים, אבל אני לא התפשרתי, יצאתי לגלוש כי הים עושה לי טוב".
במרבית ימות השבוע תום גר בקיבוץ שדות ים, המקום בו הוא מתאמן. יש לו 2-3 יחידות אימון ביום. הוא מקפיד לקום מוקדם בבוקר ולצאת לרכיבה על אופניים במשך כשעתיים.

מה אנחנו לא יודעים על תום ראובני?

שמגיל 6 הוא חולם על זכייה במדליה אולימפית בגלישה, והוא לא יודע להסביר מאין החלום הזה דבק בו.שבהיותו תלמיד בכתה י"א, בתיכון בגין בראש העין, הוא עזב את בית הספר בגלל עומס האימונים והתחרויות ועשה בגרות מלאה בלמידה עצמית.

שהוא חייב לישון תשע שעות ביום כדי לקום רענן ליום אימונים.שבזמן תחרות יש לו שיגרת חיים קבועה. רגע לפני יציאה לתחרות חשובה בחו"ל הוא מסתפר אצל הספר האישי שלו ליד בית הוריו בראש העין.

שביום שלפני תחרות הוא לא יוצא לגלוש. הוא מתנתק מהסביבה ונכנס לריכוז מלא עם עצמו.

שבין השיוטים בתחרויות הוא מקפיד לאכול "כדורי אנרגיה" שאמא שלו מכינה עבורו במיוחד על בסיס תמרים. מדובר לדבריו במתכון סודי המהווה פצצת אנרגיה טבעית.

שהוא אוהב דולפינים, כרישים וחתולי ים והוא מאד אוהב להסתכל עליהם.

שהוא אוהב לקרוא ספרים העוסקים במדעי הספורט ובפרופילים אישיים של ספורטאים. תום נחשב לספורטאי איכותי מאד המקפיד על צניעות.

"כך חונכתי בבית. תמיד הסבירו ומסבירים לי עד היום שכדאי לשמור על צניעות והצלחה היא תוצאה של מחויבות והרבה מאד עבודה יומיומית קשה. הצלחה בתחרות זו או אחרת אינה מוציאה אותי מהדרך הזה" הוא אומר.

הספורט נותן לתום המון, הוא מסביר. "חלמתי מגיל צעיר לראות את העולם ולגלוש ברמות הכי גבוהות. אני מכיר באמצעות הספורט הרבה מאד אנשים חדשים ונחשף לתרבויות שונות. למדתי שאם רק חולמים להגיע רחוק , הכל אפשרי.

לפני כשנה ביצעתי פריצה מקצועית גדולה ואני עכשיו ממשיך אותה. אני רואה עצמי, אם הכל כמובן יהיה בסדר, גולש במדי ישראל לטווח רחוק עד המשחקים האולימפיים שיהיו ב-2032 שאפילו עדיין לא יודעים היכן יתקיימו..

בימים אלו מתאמן תום לקראת אליפות אירופה שתתקיים בנובמבר בפורטוגל. התחרות מהווה חלק מתחרות המבחן להשגת הכרטיס למשחקים האולימפיים שנדחו לקיץ הבא בטוקיו. המשימה: להתברג ברביעיה הראשונה והוא מרוכז כל כולו במשימה.

בהצלחה!

תום ראובני