"ראיון השבוע" עם גולש הרוח יואב עומר

"הים בשבילי הוא הכל! הים הוא המקום בו אני מרגיש הכי נוח !

כך, גולש הרוח יואב עומר (21 וחצי), חבר הסגל האולימפי של ישראל, סגן אלוף אירופה לבוגרים ב-2018 ושלוש פעמים אלוף העולם לנוער עד גיל 19.בימי משבר הקורונה בהם הושבתה הפעילות הספורטיבית האינטנסיבית היומיומית בים השתתף יואב בפרויקט עזרה לקהילה ביישוב בו גדל זיכרון יעקב.

יואב וחבר טוב שלו שלא ידע מה לעשות עם עצמו בתקופה הזאת, הקימו קבוצה של צעירי היישוב שיסייעו למבוגרים וקשישים בביצוע קניות והבאת תרופות. "אנחנו זמינים לכל קריאה בכל עת. לא האמנו שהמבוגרים יסמכו עלינו. התרגשנו מהתגובות הטובות של האנשים. המבוגרים שאנחנו עוזרים להם מאד מעריכים את העשייה שלנו, ויחד עם המועצה המקומית הרחבנו את היקפי העשייה הזאת. אנחנו עושים זאת בשמחה .הנתינה והסיוע נותנים לי ולחברים שאתנו בפרויקט סיפוק עצום" מספר יואב, אלוף ישראל לשנת 2020.

בגיל שמונה נחשף יואב לראשונה לגלשן. הוא הצטרף לקייטנת גלישה בשדות ים. לדבריו, ממש התלהב. בהמשך נרשם לחוג הגלישה במקום ושם הרגיש שהוא נזרק לים. "בהתחלה פחדתי מאד לצאת רחוק מהחוף. רציתי לעזוב את החוג. אבא שלי לא ויתר לי כי המאמנים זיהו אצלי כישרון. הוא חיבר אותי לאנשים שיגמלו אותי מהפחד. התחברתי למישהו שקידם אותי באלמנטים הטכניים בגלישה ובגישה שלא צריך לפחד וכך עברתי את המכשול" נזכר יואב.כעבור ארבע שנים, בהיות בן 12 יצא כבר לתחרות הבינלאומית הראשונה שלו בסאן פרנציסקו. הוא סיים את התחרות במקום הששי.

הוא המשיך להתקדם ושנה לאחר מכן (2011) השתתף באליפות אירופה בה סיים במקום הרביעי. "אחרי התחרות הזו הבנתי שאני רץ קדימה במטרה ברורה: לעשות הכל כדי לזכות במדליות בתחרויות בינלאומיות" מספר יואב, המציין שהוא אוהב מאד את הים בימי החורף, בימים של גשם, רוח וסערות. "יש לי ניסיון רב בגלישה בכל מצב ובכל מזג אוויר. אני יודע לשים גבולות. אני מודע לכך שאני ספורטאי הישגי חבר הסגל האולימפי של ישראל ועלי לשמור על עצמי, כי הגוף שלי זה הדבר החשוב ביותר בקריירה. תמיד אומרים לנו לשמור על עצמינו שנעשה את הדברים שאנחנו אוהבים לעשות מבלי לסכן את עצמנו.

אני מודע לכך שהים חזק יותר מכולנו וחשוב לכבד אותו" מסביר יואב ומוסיף: "יש לעתים רגעים של פחד וחששות מול איתני הטבע וחובה להיות ערניים ולדעת להתמודד עם מצבים יוצאי דופן" מדגיש יואב שיכול לספור על כף יד אחת את מספר הימים במהלך השנה בהם הוא לא יוצא לים לגלוש.

מספר דברים שאנחנו לא יודעים על יואב עומר:

כילד, החל ללמוד נגינה על גיטרה. ועד לגיוס הצבאי שילב בין לימודי הנגינה והגלישה על בסיס קבוע. היום הוא מנגן קצת פחות. יואב אוהב מאד מוסיקה של פעם וקלאסיקות איכותיות.הוא סיים את לימודי התיכון במגמת היסטוריה וגיאוגרפיה. "אני מאד אוהב היסטוריה. זה היה מקצוע בו הצטיינתי. אני מתעניין במיוחד בהיסטוריה של ארצות הברית. בעתיד אני חושב על לימודי הנדסה ותעשייה או פוליטיקה ומדעי המדינה" מספר יואב.

לפני תחרות מקפיד יואב לשמור על רוטינה קבועה. הוא מבצע תמיד את כל הפעולות על פי אותו סדר. ביום בו הגולשים יוצאים להכין את הגלשנים שלהם לתחרות הוא נכנס ל-MODE המיוחד שלו שעות לפני היציאה.

הוא מקשיב לשירים שהוא אוהב. אגב, יואב אינו מוכן לחשוף בפנינו את ה- PLAY LIST שלו. ביום תחרות יואב לובש בבוקר את הבגדים היפים ביותר שיש לו…ביום הראשון של התחרות הוא מקפיד להתגלח ולהסתפר. מוקדם בבוקר הוא מסדר את החדר בדירה בה הגולשים גרים. "הכל צריך להיות במקום…." הוא מספר לנו ומדגיש שסידור תיק הציוד עמו יורד לים הוא טקס בפני עצמו.בלילה שלפני תחרות "אני לא ישן משהו. לוקח לי הרבה זמן להירדם. רצות לי מחשבות לקראת התחרות. זה סוג של דמיון מודרך. לא משנה באיזו שעה אלך לישון אני תמיד מתקשה להירדם".

יואב בן הזקונים במשפחת עומר. שתי אחיותיו כבר עזבו את הבית. כשהוא בבית הוא עוזר בעיקר בעבודות המטבח. ההורים שלו מעורבים בפעילותו הספורטיבית. אביו, צבי איש נדל"ן הוא חובב ספורט ומקפיד מאד על פעילות לשמירה על כושר גופני,בעיקר הוא רוכב על אופניים. את תכנית הכושר מכין לו יואב.

"אני מתייעץ עם אבא שלי בכל מה שקשור לדרכי הספורטיבית. אני יודע שאבא שלי תמיד רוצה לטובתי. אני אוהב את החשיבה שלו. בספורט יש משמעות גדולה לתמיכה של ההורים כי הם האנשים הכי קרובים לך. לי כספורטאי חשוב מאד לדעת שיש לי גב חזק. זה נותן לי המון ביטחון".

כילד, יואב היה היפראקטיבי, והיה לו קשה מאד להתרכז בכתה. "מהרגע שהתחלתי לעסוק בספורט השתנתי לגמרי. בגיל בוגר יותר התחלתי להבין את חשיבות בית הספר ושחשוב להצליח בלימודים. נלחמתי בשיניים להשיג את תעודת בגרות שהיתה עבורי מטרה חשובה. היום אני יכול לומר שאם הייתי אז משקיע קצת יותר, מה שהיה בהחלט אפשרי הייתי משיג ציונים גבוהים. היום כשאני פוגש צעירים אני מסביר להם כמה בית הספר חשוב!"

המוטו של יואב עומר בחיים: ההתמדה היא הדבר החשוב ביותר בעיניו. "כל דבר שארצה להתפתח בו בעצמי תמיד אחשוב קדימה ואעשה בהתמדה. רק כך אפשר להגיע ליעדים ולממש מטרות וחלומות".

בהצלחה!