קמעות המשחקים האולימפיים והפראלימפיים פריז 2024 נחשפו: דמויות כובעים פריגיים שסימלו את החופש עבור הצרפתים

מאת: אתר האינטרנט : Inside The Games

קמעות המשחקים האולימפיים והפראלימפיים לפריז 2024 , הן דמויות של כובעים פריגיים, כיסויי הראש שסימלו את החופש עבור הצרפתים במשך דורות רבים.
בעוד שקמעות המשחקים שנבחרו נושאים משא אינטלקטואלי, הם הוצגו כדמויות חמודות, דמויות דרדסים שמטרתם לכבוש את דמיונם של הצעירים.

ג'ולי מטיכין, מנהלת המותג של פריז 2024, חשפה כי התכונה החשובה ביותר של הקמע הייתה "משמעות", כשהיא מציינת שקמעות המשחקים הקודמים היו בדרך כלל בעלי חיים המייצגים את המדינה המארחת, או סמלים שהוזמנו במיוחד על ידי מעצבים מובילים, אבל פריז 2024 החליטה לא לעשות את זה.

מטיכין: "אנחנו ממש לא בגישה של סמל דרך חיה או למצוא את המעצב המפורסם שיכול להיות לו רעיון במקומנו. בכלל לא. מה שחיפשנו זה משמעות. המשמעות קודמת לכל פעם שפאריס 2024 מעצבת או יוצרת משהו. זה חשוב לנו מאוד כי רצינו שיהיה לנו קמע עם משהו להגיד.
למען האמת, בשלב מסוים אפילו חשבנו שאולי עדיף שלא יהיה קמע יותר מאשר קמע ללא מטרה או משמעות מדויקת. שאלנו את עצמנו איזה קמע יכול לגלם באמת את הרוח הצרפתית.
הכובעים הפריגיים הם יותר מסמל החופש, זה גם הסמל של הרפובליקה שלנו, של דרך החיים המשותפים שאנחנו חולקים כאן בצרפת. זה גם בחיי היומיום שלנו דרך בולים וגם מטבעות ישנים, פרנקים, והכי חשוב זה גם משהו שמלמדים את הילדים בבתי הספר.
מגיל תשע מסופר לילדים על הסימן הפריגיאני והסיפור מאחוריו, ועל ערכי החירות, החירות, השוויון והאחווה. אז זו המשמעות, התחושה העמוקה של הקמע שלנו.
הבנו שהצורה צריכה להיות חמושה, וצריכה לתת מענה לילדים, שזה חייב להיות מלא משמעות אבל גם אטרקטיבי. הפריגים הם בני שבט, קצת כמו המיניונים או הדרדסים.  
הפריג' האולימפי קצת יותר קטן והפריג' הפראלימפי קצת יותר רזה ויש לו להב על רגלו הימנית כי זה פריג' עם ליקוי.

לשניים מוטו אולימפי – "לבד אנחנו הולכים מהר יותר –  אבל ביחד אנחנו הולכים רחוק יותר".