קיט מקונל, המנהל המקצועי של הוועד האולימפי הבינלאומי התארח בוועד האולימפי בישראל

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 

הוועד האולימפי בישראל ערך היום מסיבת עיתונאים לכבוד ביקורו של קיט מקונל, המנהל המקצועי של הוועד האולימפי הבינלאומי, והאיש הנחשב לאיש המקצוע מספר אחד בתנועה האולימפית כיום.

 

 
עוד לפני מסיבת העיתונאים, הרצה מקונל בפני ראשי איגודים, מנכ״לים ומנהלים מקצועיים באיגודים השונים, ואחר כך ביקר בחוויה האולימפית יחד עם אלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי וגילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל.

 

מקונל: "לישראלים מאוד אכפת מהספורט. דיברנו על ההתפתחות של הספורט האולימפי והענפים החדשים שייכנסו בטוקיו, על המטרות של הוועד האולימפי ועל ההתפתחות של המשחקים האולימפיים כשבמרכזם הספורטאים.

 

דיברנו גם המון על מגדרים. במשחקים האולימפיים לנוער בבואנוס איירס היה שיוויון בין נשים לגברים במספר המשתתפים, ובטוקיו יהיו כבר קרוב ל- 49 אחוז נשים”.

 

מקונל דיבר על הרבה נושאים חשובים ובין השאר על הסימום בספורט, על דמויות לחיקוי בספורט ועל הלקחים מריו 2016.

 

"כבר במשחקים האולימפיים בטוקיו יהיה שוויון מספרי בין ספורטאים נשים לגברים. אנחנו בדרך לשם", אמר מקונל.

 


אולימפיאדת ריו הייתה מאוד מוצלחת, ואחד הדברים שהסקנו ממנה הוא שאנחנו לא רוצים להתערב יותר מדי בעיר המארחת אלא להשתמש במתקנים הקיימים כמה שאפשר. זו הסיבה שהוולודרום בטוקיו יהיה רחוק ולא יוקם אחד חדש, וגם אולם הכדורסל יהיה מרוחק" אמר מקונל.

 

על הסימום בספורט אמר מקונל: "מאות מיליונים מהמימון של הוועד האולימפי מוקדש למאבק בסמים. כשדיברנו על סימום בספורט, היינו מאוד ברורים בלחימה העולמית נגד זה. המעמד שלנו מאוד ברור והראנו את זה כשהשענו את הרוסים. הכדור כרגע בידיים של רוסיה לעמוד בקריטריונים הנדרשים”.

 

כשנשאל לגבי מודלים לחיקוי כמו יוסיין בולט שפרש, אמר מקונל: "האתלטיקה תמצא את הגיבור שאחרי בולט. אני חושב שכל ענף ספורט צריך את הפרזנטור שלו שמביא את הילדים לענף. עכשיו בטוקיו זה הזמן לקבל את הכוכב החדש בענף, תמיד יעלו עוד כמו שהיו לפני יוסיין ויהיו גם אחרי”.

 

אלכס גלעדי הוסיף: "עד היום זוכרים את ג'סי אוונס וקרל לואיס. לא חשבו שימצאו מישהו שימשיך את דרכם והנה הגיע בולט".

 

על המסקנות ממשחקי ריו אמר מקונל: ״הדבר הכי חשוב שלקחנו מריו הוא שהספורטאי עמד במרכז. ראינו כמה שיאים נשברו וראינו את החשיבות של הספורט להביא אנשים יחד. ברזיל ב-2016 הייתה שונה מ-2009, והמשחקים האלה הביאו את כולם יחד, לא משנה הפוליטיקה מסביב”.

 

תמונה: עמית שיסל

 

בתמונה מימין: גילי לוסטיג, קיט מקונל ואלכס גלעדי