קופצת המשולשת חנה קנייזבה מיננקו והשחיין יעקב טומרקין, יובילו את משלחת ישראל בטקס הפתיחה של המשחקים בטוקיו

מאת: הוועד האולימפי בישראל

חברי משלחת ישראל למשחקים האולימפיים בטוקיו, האתלטית האולימפית קופצת המשולשת חנה קנייזבה מיננקו (31) והשחיין האולימפי יעקב טומרקין (29) שניהם בהופעה שלישית במשחקים האולימפיים, יובילו את משלחת ישראל בטקס הפתיחה של המשחקים, ב-23 ביולי, כנושאי דגל ישראל.

כך החליטה היום בישיבתה הנהלת הוועד האולימפי בישראל. ההחלטה לבחור בשני נושאי דגל, ספורטאית וספורטאי באה בעקבות האפשרות שהעניק הוועד האולימפי הבינלאומי לוועדים הלאומיים, לבחור בשני ספורטאים: גבר ואישה. הנהלת הוועד האולימפי בישראל המאמינה בשיוויון מגדרי, אימצה הזדמנות זו והחליטה להעניק את הכבוד הראוי לספורטאית ולספורטאי ובחרה במיננקו וטומרקין כנושאי דגל ישראל בפתיחת אירוע הספורט הגדול בתבל.

חנה קנייזבה מיננקו, שסיימה במקום החמישי במשחקים האולימפיים בריו 2016 ובמקום הרביעי בלונדון 2012 (במדי אוקראינה), אחריהם עלתה לישראל, וזכתה במדליות כסף באליפויות העולם ואירופה כנציגת ישראל, אמרה בהתרגשות: "הייתי מופתעת מאד כשקבלתי את הבשורה המשמחת הזאת. רעדתי מהתרגשות. מאז שהגעתי לישראל ב-2012 אני מרגישה ישראלית לכל דבר. הכבוד הגדול לו אני זוכה מבטא את ההערכה וההוקרה כלפי. כשאני בתחרויות בחו"ל אני תמיד חושבת איך אני יכולה לייצג את ישראל בצורה הכי טובה שאני יכולה וכך מבחינתי יהיה במשחקים האולימפיים בטוקיו".

יעקב טומרקין, החתום על המקום השביעי במשחקים האולימפיים בלונדון 2012, הישג השיא של שחיין ישראלי בכל הזמנים, עם מדליית זהב ושתי מדליות ארד באליפויות אירופה אמר: "אני נרגש מאד. זוהי תחושת גאווה וזכות גדולה, מיוחדת במינה. אני מאושר ומודה לוועד האולימפי בישראל על הבחירה בי. אני מייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפעם השלישית.
בפעמיים הקודמות לא השתתפתי בטקסי הפתיחה, בגלל לו"ז מקצועי, כך שההתרגשות שלי גדולה פי כמה. אני גאה להוביל את המשלחת האולימפית הישראלית הגדולה ביותר בכל הזמנים יחד עם חנה מיננקו ואני בטוח שכולנו נעשה כל שביכולתנו כדי להיות גם האיכותית ביותר"