פריז 2024 חושפת את מראה המשחקים הקרובים ואת 62 פיקטוגרמות הספורט החדשות

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

הזהות הוויזואלית של משחקי פריז 2024, משלבת בתוכה 62 פיקטוגרמות ספורט המשמשות אות כבוד לכל מי שמשתייך לענף ספורטיבי כלשהו במשחקים.
כל אחת מהפיקטורמות מייצגת לא רק ענף ספורט מסוים אלא משפחה ותחושת גאווה. היא מסמלת מערכת שלמה של ערכים וקהילה.

כל אחת מהפיקטוגרמות מורכבת משלושה אלמנטים גרפיים: ציר סימטריה, תיאור הענף ותיאור  מיוחד של הספורט שהיא מייצגת. שמונה מתוך 62 הפיקטוגרמות מייצגות גם את המשחקים האולימפיים והפראלימפיים.

"פיקטוגרמה היא גם סמל שניתן לאסוף", אמר נשיא משחקי פריז 2024, טוני אסטנגואט, באירוע  השקת המראה של המשחקים: "כשאתה ספורטאי, אתה גאה להשוויץ בפיקטוגרמה של הספורט שלך. סיכות, חולצות ועוד. אני זוכר שאספתי את הדברים האלה", הוא הוסיף.

מנהלת המותג הראשית של המשחקים הגב' ג'ולי מטיקיין: "הפדרציות הבינלאומיות מילאו תפקיד חשוב בפיתוח הפיקטוגרמות ויש בהן עדינות בפרטים ודיוק של המאמץ הספורטיבי של הענף בכל אחת מהן."

הפיקטוגרמות מהוות חלק אינטגראלי בתוכנית המיתוג של המשחקים האולימפיים מאז משחקי טוקיו בשנת 1964, עם מגוון רחב של סמלים שייצגו במשך השנים את ענפי הספורט השונים.
מאז טוקיו 1964, כל מדינה מארחת ניסתה לשפר ולחדש את הסמלים של הענפים השונים בסגנון ויצירתיות ייחודית לה ופריז 2024 מחוללת שוב מהפכה משלה עם פיקטוגרמות היוצרות זיקה חזקה לקהילה ספורטיבית גדולה, רחבה ויפה.

בהתאם למטרה של פריז 2024 לספק משחקים יעילים ואחראיים, נבחר נושא משותף הן למשחקים האולימפיים והן למשחקים הפראלימפיים עם הבדלים מינימליים בין השניים. הסגנון יישאר זהה, כאשר רק הטבעות האולימפיות יוחלפו באגיטוס, וסמלים ספורטיביים מסוימים יוחלפו באייקונים אחרים.

הזהות החזותית של המשחקים בפריז מגלמת בתוכה אלגנטיות צרפתית, אסתטיקה חדשה ונועזת, וסמליות עשירה הכוללת רחובות מרוצפים ברחבי הנופים האורבניים של צרפת. המראה החדש כולל את הצבעים כחול, אדום, ירוק וסגול, המייצגים את העושר והמגוון של צרפת.
"המשחקים מיועדים לכל צרפת ובכל רחבי המדינה ניתן לראות אבני ריצוף ברחובות הערים", אמרה מנהלת המותג ג'ולי מטיקיין. "המשחקים ייראו על כל אחת מאבני הריצוף האלה, בין אם אתם בני העיר המארחת או חוגגים את המשחקים בלבוש הצבעים המייצגים אותם".

המראה של פריז 2024 מעביר את הספורט לתוך העיר בסטייל, הוא אלגנטי ללא פשרות, ומשקף את מעמדה של פריז כבירת האופנה ועיר האור. המראה נוצר בהשראת הרוח הצרפתית היצירתית, כמו גם מתנועת הארט דקו שהייתה כל כך באופנה כשפריז אירחה בפעם האחרונה את המשחקים ב-1924.

פיקטוגראמות-פריז-2024
הפיקטוגרמות של משחקי פריז 2024
הפיקטוגרמות של המשחקים הפראלימפיים – פריז 2024