פרוייקט TOKYO 2020 COOLING PROJECT צובר תאוצה

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

פרוייקט  TOKYO 2020 COOLING PROJECT , פרוייקט המיועד לעזור לספורטאים במהלך המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 להתמודד עם החום והלחות הגבוהים הצפויים בתקופת המשחקים, צובר תאוצה רבה ונכון להיום, לא פחות מ- 24 חברות בינלאומיות שונות וגדולות ממגוון תחומים, הצטרפו לפרוייקט המשותף לוועד האולימפי הבינלאומי ולמארגני המשחקים ביפן.

כל אחת מהחברות הציגה את ההתמחות שלה וכיצד היא תוכל לתרום למאמץ לגרום לספורטאים, שופטים, מתנדבים וגם לקהל הצופים, להתמודד עם תנאי מזג האוויר הקיצוניים שצפויים במהלך המשחקים. עד לפני מספר חודשים התגייסו לפרוייקט 14 חברות, וכעת, מספרן כאמור טיפס ל- 24.

בין השאר, חברות לקחו על עצמן לבדוק את יעילות הפעולות הבאות: התקנת הצללות, התקנת מדי טמפרטורה במקומות סגורים וגם בחוץ, התקנת אביזרים לקירור האוויר על ידי התזת מים ואפילו חלוקה של מנות אחרונות קפואות במהלך תחרויות.

בדיקה שנעשתה גילתה כי אמנם הפעילות האינדיבידואלית של כל חברה וחברה יכולה להקל מקומית על מספר מסויים של אנשים, אך בסך הכול לא ברמה שסיפקה את המארגנים.
הוחלט אם כך שנותני החסות והחברות ייכנסו לדיונים כדי להגיע לתוכנית משותפת שתעניק פתרון גורף ויעיל יותר, במקום הניסיון לתת מענה על ידי יוזמה או פעילות בודדת של כל חברה בנפרד.