פקידי ממשל של ארצות הברית לא ישתתפו בבייג'ין 2022 בתגובה לפגיעה של סין בזכויות אדם

מאת: אתר האינטרנט "Inside The Games"

פקידי ממשל ארצות הברית לא ישתתפו במשחקי החורף של בייג'ין 2022 בתגובה לפגיעה של סין בזכויות אדם. מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסקי, אישרה היום כי יהיה חרם דיפלומטי בתוקף על סין במהלך המשחקים. המשמעות של המהלך היא שאף פוליטיקאי בכיר מארה"ב יגיע לסין למשחקים. ספורטאים יוכלו להשתתף במשחקים.

"ממשל ביידן לא ישלח שום נציגות דיפלומטית או רשמית למשחקי החורף או למשחקים הפראלימפיים בבייג'ין 2022 לאור רצח העם המתמשך של סין, פשעים נגד האנושות בשינג'יאנג והפרות אחרות של זכויות אדם", אמר פסקי. "לאתלטים של ארה"ב יש את התמיכה המלאה שלנו ואנחנו נהיה מאחוריהם במאה אחוז כשאנחנו מעודדים אתכם מהבית".

חרם דיפלומטי נדון בארה"ב כבר כמה חודשים כמחאה נגד היחס של סין למיעוט המוסלמי האויגורי שלה.
היחסים בין ארה"ב לסין מתוחים בשנים האחרונות, כאשר מכסים גבוהים על יבוא מסין שהנהיג נשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ תרמו לתחילתה של מלחמת סחר. הסנאט האמריקני העביר ביוני הצעת חוק הקוראת לחרם דיפלומטי על המשחקים וכן שורה של צעדים שמטרתם להתמודד עם היחסים הסיניים, כולל השפעה כלכלית ומדיניות חוץ.

גם מדינות אחרות שוקלות חרם דיפלומטי וביניהן בריטניה, אוסטרליה וקנדה.

הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) טען כי המהלך של הבית הלבן "מבהיר שהמשחקים האולימפיים והשתתפות הספורטאים הם מעבר לפוליטיקה" והתעקש שהוועד האולימפי הבינלאומי מכבד בניטרליות פוליטית את החרם הדיפלומטי.

דובר משרד החוץ הסיני וואנג וונבין טען בשבוע שעבר שמשחקים אינם תלויים בנוכחותם של כמה פוליטיקאים. "אולימפיאדת החורף בבייג'ינג היא מפגש של אוהבי ספורט חורף וספורטאים ברחבי העולם, לא במה לתנוחות פוליטיות ולמניפולציות", אמר וואנג.

משחקי החורף בבייג'ינג 2022 מתוכננים להתקיים בין ה-4 ל-20 בפברואר 2022, והמשחקים  הפראלימפיים בין ה-4 ל-13 במרץ.

האיצטדיון בבייג'ינג – אילוסטרציה