"ספורט הישגי" מגזין מספר 11 אוקטובר 2020

מאת: הוועד האולימפי בישראל

לפני ימים אחדים הלך לעולמו אחד מגדולי האתלטים של ישראל, הקופץ לרוחק דודיק קושניר.
אורי גולדבורט מספר במגזין על פועלו של דודיק משנות החמישים ועד תחילת העשור השני של המאה ה- 21.

בתחילת שנת 2020 נחשף העולם כולו לנגיף הקורונה, Covid – 19,  ומאז מנסה העולם למצוא לנגיף תרופה או חיסון מתאימים.

עולם הספורט הינו אחד הסקטורים העיקריים שנפגעו בעקבות הנגיף: תחרויות לאומיות ובין-לאומיות נדחו למועדים לא ידועים, יש המון אי וודאות וחששות והמצב הוא בלתי אפשרי לספורטאים.

רק ענפים בודדים מקיימים פעילות בינלאומית וביניהם: כדורגל, כדורסל, טריאתלון, ג'ודו וטניס, שהחלו לאחרונה לקיים תחרויות, אך במרבית הענפים האחרים טרם החלו לקיים תחרויות. גולת הכותרת של התקופה הנוכחית היא דחיית המשחקים האולימפיים בטוקיו לקיץ 2021 .

בחודש אפריל האחרון, הודיע הוועד האולימפי הבינלאומי על דחיית המשחקים בשנה בדיוק, לתאריך ה- 23.7.2021 , וגם זה רק אחרי לחץ מסיבי של ההתאחדויות הבינלאומיות בעולם.

בתוך כל זה, הוועד האולימפי בישראל באמצעות היחידה לספורט הישגי, איגודי הספורט מנסים למצוא פתרונות יצירתיים לאימון הספורטאים ולשיקומם המנטאלי, כדי לשמרם במתח ספורטיבי בריא לקראת התקופה שבה יחזרו להתחרות.

חלק ניכר מתכני המגזין שלפניכם, הותאמו לעת הזו תוך התמקדות בהיבטים ארגוניים ומקצועיים בעידן הקורונה.
אנו רוצים להודות לכותבים אנשי מדעי הספורט והמאמנים על שיתוף היידע המעודכן והעשרת המאמנים ואנשי מדעי הספורט. תודה מיוחדת לפרופסור גרשון טננבאום ואלינור טילמן על עבודת צוות מקצועית ומפרה. תודה רבה גם לוועד האולימפי בישראל על הפקת המגזין וההכרה בחשיבות המקצועית של מגזין זה.

המגזין אינטרנטי.
לחיצת כפתור על המאמר הנבחר בתוכן העניינים, יוביל ישירות למאמר עצמו שבו אתם מעוניינים להעמיק.

לידיעתכם, מאמרם של אורי זמיר ודר' גלי דר (עמ' 28) הגישה התנועתית לטיפול בכאבי גב תחתון , מלווה בסרטונים להמחשה. בכדי לראות את הסרטונים, יש ללחוץ במקום המיועד לכך.

אנו כולנו תקווה ואופטימיות שהמגזין הבא יעסוק בהכנות האחרונות למשחקי טוקיו 2021 , ניתוח ענפי הספורט והצוותים החזקים של ישראל, ועוד נושאים אולימפיים מעניינים.

עד אז, נאחל לכל הספורטאים, המאמנים והמלווים קריאה נעימה, מלמדת ומעשירה.

לעיון במגזין – הקליקו כאן!