ספורטאים קוראים למנהיגים ולמקבלי החלטות בעולם להבטיח גישה חופשית ושוויונית לחיסונים נגד קורונה שבועות לפני תחילת משחקי החורף האולימפיים בבייג'ינג

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

ספורטאים קוראים למנהיגים ולמקבלי החלטות בעולם להבטיח גישה חופשית ושוויונית לחיסונים נגד קורונה שבועות לפני תחילת משחקי החורף האולימפיים בבייג'ינג

ספורטאים קוראים למנהיגים ולמקבלי החלטות בעולם להבטיח גישה חופשית ושוויונית לחיסונים נגד קורונה שבועות לפני תחילת משחקי החורף האולימפיים בבייג'ינג. הסרטון, שהושק היום, מציג יותר מ-20 ספורטאים אולימפיים ופראלימפים מכל פינות העולם.

בין המשתתפים בסרטון האלופה האולימפית פדריקה פלגריני (שחייה, איטליה) ו-Seung-min Ryu (טניס שולחן, דרום קוריאה), המדליסט האולימפי שלוש פעמים פאו גאסול (כדורסל, ספרד), המדליסט האולימפי פעמיים Maja Martyna Włoszczowska (רכיבה על אופניים, פולין) והאמפרי קיאנגה (רוגבי, קניה), שכולם חברים בוועדת האתלטים של ה-IOC.

אלופים אולימפיים ופראלימפיים רבים אחרים נכללים גם הם בסרטון: האלופים האולימפיים ולרי אדמס (אתלטיקה, ניו זילנד), אליסטר בראונלי (טריאתלון, בריטניה), אוסיה קוליניסאו (רוגבי, פיג'י), ג'אנמרקו טמברי (אתלטיקה, איטליה), נשיא ה-IOC תומאס באך (סִיוּף) ואחרים.

הספורטאים מדגישים בסרטון את החשיבות של להישאר מאוחדים כדי להמשיך להילחם ביעילות במגיפה: "כספורטאים, אנחנו יכולים לקרב את העולם באמצעות כוחו של הספורט. כעת, יותר מתמיד, אנו עומדים מאוחדים כדי להשתמש בכוחו של הספורט ובתנועה האולימפית והפראלימפית כדי לעזור לנצח בקרב נגד הקורונה כי אנחנו הולכים מהר יותר, אנחנו מכוונים גבוה יותר, אנחנו חזקים יותר כשאנחנו עומדים יחד. ניתנה לנו דרך קדימה עם חיסון בטוח ויעיל שיכול לעזור להציל חיים יקרים ולהגן על החברים שלנו והמשפחות שלנו.
אנו קוראים לממשלות, קרנות, פילנתרופים, ארגוני בריאות ועסקנים חברתיים, לשלב ידיים במתן גישה חופשית ושווה לחיסון לכולם ברחבי העולם וכך להגן על הפגיעים ביותר".

ד"ר טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, הצטרף למנהיגים עולמיים בקריאה ל-70% מאוכלוסיית כל המדינות להתחסן עד תחילת יולי 2022, על מנת לסיים את השלב האקוטי של המגיפה.

במהלך מושב הוועד האולימפי הבינלאומי בטוקיו בשנה שעברה, אמר ד"ר טדרוס לחברי הוועד האולימפי הבינלאומי: "המשחקים האולימפיים מפגישים בין מדינות העולם בתחרות כאשר ספורטאים שואפים להגשים את המוטו האולימפי של 'גבוה יותר, מהיר יותר, חזק יותר – ביחד'. המוטו חל באותה מידה על המאבק שלנו נגד האתגר המכונן של זמננו. עלינו להיות מהירים יותר בהפצת חיסונים בכל רחבי העולם, עלינו לשאוף גבוה יותר בחיסון 70 אחוזים מכלל אוכלוסיית כל המדינות עד אמצע 2022, עלינו להיות חזקים יותר בהסרת כל מחסום שעומד בדרכנו לזרז הייצור ואנחנו חייבים לעשות הכול ביחד, בסולידריות".

חיסונים מהווים את אחד העקרונות העיקריים של אירוח משחקים אולימפיים ופראלימפיים בטוחים, כפי שהוכח במהלך המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 בקיץ שעבר. הם גם יהוו חלק מרכזי באמצעי הנגד מול המגפה במשחקי החורף האולימפיים והפראלימפיים הקרובים בייג'ינג 2022 .  
ה-IOC שב והדגיש את חשיבות החיסון ועודד את הספורטאים ומשתתפי המשחקים לקחת את החיסון במידת האפשר כדי להגן לא רק על עצמם, אלא גם על הקהילות שלהם.

לצפייה בסרטון הקליקו כאן

חיסון-קורונה-אילוסטרצייה
חיסון קורונה – אילוסטרציה