סיוף: שלושה ישראלים יתחרו החל ממחר בגראנד פרי דוחא

מאת: הוועד האולימפי בישראל

 


גראנד פרי דוחא המסורתי, המתקיים זו השנה החמש עשרה ברציפות, יפגיש 205 סייפים גברים מ-41 מדינות ו- 165 סייפות מ-36 מדינות, ויפתח מחר (יום ששי) 10:00 –  שעון דוחא).

 

בין המתחרים מכל העולם סייפים הנמנים עם העלית העולמית: הצרפתי יאניק בורל, המדורג מספר 1 בעולם, אלוף העולם ואלוף אירופה המכהן, האיטלקי פאולו פיצו, פעמיים אלוף העולם, הקוריאני סאנגיוונג פארק האלוף האולימפי מריו 2016 , ומי שסיים במקום הרביעי בריו, השוויצרי בנג'מין סטפן. 
לצידם משתתפים גם האוקראיני בוגדן ניקישין המדורג מספר 3 בעולם ורובן לימרדו מוונצואלה מדורג מספר 4 בעולם, זוכה מדליית הזהב במשחקים האולימפיים בלונדון 2012.

 

היום התקיימה ההגרלה וממנה עולה כי בסיבוב הראשון יתמודד עידו הרפר מישראל בבית אחד עם יריבים מלוכסמבורג, פולין, שוויץ, ונצואלה, קזחסטאן ודרום אפריקה.

 

יובל פרייליך, שחגג היום את יום הולדתו ה-24,  יתחרה בבית אחד עם האיטלקי פאולו פיצו ויריבים מקוריאה, צרפת (לואיגי' מידלטון, אלוף העולם לנוער), קזחסאטן, דנמרק וברזיל.

 

בתמונה משמאל: יובל פרייליך

 

סה"כ בתחרות 27 בתים.

 

עידו הרפר (27) העוסק בסיוף מאז גיל שמונה אמר היום לקראת התחרות: " אני בתוך הקמפיין השני בקריירה בו אני עושה כל שביכולתי כדי לממש את המטרה הגדולה שלי – לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים והמשחקים בטוקיו הם המטרה עיקרית שלי. אני מרגיש שאני חייב זאת לעצמי. כל תחרות בדרך היא מבחינתי מטרה חדשה. לפני כשבועיים התחרתי בגביע העולם בגרמניה וסיימתי במקום החמישי. זו היתה התחרות הראשונה שלי בכל הקריירה שלי שהגעתי לגמר, ואני מקווה להמשיך ולהתקדם בדירוג העולמי".

 

תחרות גראנד פרי דוחא היוקרתית היא התחרות הראשונה של שנת 2019 בסבב. יש לציין כי הדירוג האישי בתחרות זו  מעניק ניקוד מוגבר במאזן צבירת הנקודות, והמשמעות היא ניקוד של נקודה וחצי לכל דירוג.

 

ספורטאי ישראל משתתפים בתחרות בדוחא בפעם השביעית בהיסטוריה. עבור עידו הרפר תהא זו הופעה ששית בתחרות זו בעוד עבור יובל פרייליך תהיה זו תחרות רביעית. עבור יאנה בוטביניק  שתיכנס לתחרות בשבת זוהי תחרות ראשונה.

 

בתמונת השער: פרייליך והרפר