נשיא הוועד האולימפי תומאס באך אישר שירוץ לקדנציה נוספת בתפקיד

מאת: אתר האינטרנט : "Inside The Games"

נשיא הוועד האולימפי תומאס באך, אישר כי הוא מתכוון להגיש את מועמדותו לעוד קדנציה לתפקיד הנשיאות בו הוא מכהן מאז שנת 2013. ככל הנראה שלא יהיו מועמדים שירוצו מולו לתפקיד כאשר הוא יסיים את הקדנציה הנוכחית שלו במהלך 2021.

חלק גדול מחברי הוועד האולימפי הבינלאומי ביקשו מבאך לרוץ שוב לתפקיד והוא, בישיבה המקוונת האחרונה של הארגון אמר: "אם זה מה שאתם חבריי,רוצים, אני מוכן לרוץ לקדנציה שנייה ולהמשיך לשרת אתכם ואת התנועה האולימפית אותה אנו כולנו אוהבים כל כך.

דבריו של באך באו אחרי שורה ארוכה של נואמים בישיבה ששבחו את עבודתנו עד כה. על כך הוסיף באך: "אני מחבק את תמיכתכם המעודדת אותי לעבוד עוד יותר קשה גם בעתיד".

הישיבה העתידית בה אמור באך להיבחר לקדנציה הנוספת, אמורה להתקיים באתונה, אך בשל המצב בעולם עקב נגיף הקורונה, טרם הוחלט סופית האם הישיבה אכן תתקיים במתכונתה הרגילה או שלא יהיה מנוס מלקיימה באופן מקוון.  

תומאס באך הפך לחבר בוועד האולימפי הבינלאומי לראשונה בהיותו בן 37 וכיהן במספר תפקידים חשובים בארגון, כולל כסגן הנשיא (בתקופתו של הנשיא ג'ק רוג) במשך 11 שנה עד שנבחר לתפקיד הנשיא.

באך התמודד מול מספר סוגיות מסובכות במהלך הקדנציה שלו וביניהן סקנדל הסמים האסורים ברוסיה, מגמה של ירידה בעניין במדינות רבות לארח את המשחקים האולימפיים ולהגיש מועמדות, וכמובן הדחייה הראשונה אי פעם של המשחקים האולימפים בטוקיו 2020 לקיץ הבא.
מתנגדיו המעטים בארגון מאשימים אותו בריכוזיות יתר של כוח במועצת המנהלים של הארגון.

תומאס באך