משלחת מטעם הוועד האולימפי האירופי סיימה ביקור בעיר קראקוב בפולין, העיר שתארח את משחקי אירופה האולימפיים בשנת 2023

מאת: הוועד האולימפי האירופי (EOC)

משלחת מטעם הוועד האולימפי האירופי סיימה ביקור בן שלושה ימים באופטימיות והתלהבות בעיר קראקוב בפולין, שתארח את משחקי אירופה האולימפיים ה- 3 במספר בעיר בשנת 2023.
המשלחת פתחה את ביקורה בישיבות עם אנשי ממשל בפולין לפני שהגיעה לעיר קראקוב לסיור ובדיקה של מתקני הספורט והאירוח העתידיים של המשחקים.

נשיא הוועד האולימפי הדני נילס ניגארד: "קיימנו שיחות פוריות עם עמיתינו הפולנים, והתחושה הכללית היא של אופטימיות והתלהבות רבה לקראת אירוח המשחקים, כאשר הם מקווים שאלה יתקיימו אחרי שמשבר הקורונה יהיה מאחורינו. זו תהיה חגיגה של ספורט, שנה בלבד לפני המשחקים האולימפיים בפריז 2024."  

"אלה היו שלושה ימי דיונים מאד פוריים" , אמר המזכיר הכללי של הוועד האולימפי האירופי רפאל פגנוזי. "אנו כבר חשים בהתרגשות הרבה, וחוזרים הביתה בביטחון גדול שפולין תארח משחקים בלתי נשכחים בשנת 2023".

נציג אזור מאלופולסקה בה שוכנת העיר קראקוב, ויטולד קוזלובסקי: "אנו כותבים יחד דפים שייכנסו להיסטוריה של פולין ושל הספורט האירופי. המשחקים ב- 2023 יהיו חגיגה גדולה לספורטאים וצופים כאחד. זוהי גם הזדמנות גדולה לקדם את אזור מאלופולסקה בה נמצאת קראקוב".  

הדיונים שנוהלו במשך שלושת ימי הביקור עסקו בעיקר סביב נושאים כמו לוגיסטיקה, לוחות זמנים של תחרויות ותיירות.

ספורטאים ישראליים השתתפו במשחקי אירופה האולימפיים פעמיים בעבר, בעיר באקו בשנת 2015 ובעיר מינסק בשנת 2019.
בבאקו זכו ספורטאי ישראל ב- 12 מדליות, ובמינסק ב- 2019 ב- 7 מדליות.

תמונות: עמית שיסל

לינוי אשרם עם מדליית הכסף בקרב רב – מינסק 2019