משחקי טוקיו 2020 עוברים לשלב האופרטיבי

מאת הוועד האולימפי הבינלאומי

הפגישה האחרונה של הוועד האולימפי הבינלאומי לפני פתיחת משחקי טוקיו 2020 התקיימה אתמול, והתברר יותר מתמיד כי ניתן יהיה לקיים את המשחקים האולימפיים בביטחה עבור כל המעורבים.

תומאס באך: "עם 65 יום לפתיחה של המשחקים אנו מתרכזים כעת בביצוע. ספורטאי העולם כולו מודים למארחת יפן על כל הכנותיה ומצפים למשחקים בטוחים בהם יוכלו סוף סוף להצטיין".

באך אמר עוד כי 75% מדיירי הכפר האולימפי כבר מחוסנים נגד קורונה ויש סיבה טובה להאמין שהמספר ייתפס ל- 80% מחוסנים עם פתיחת המשחקים.
 
הנשיא הנבחר סייקו האשימוטו אמר: "חלפו 3 חודשים מאז המינוי שלי לנשיא המשחקים ונותרו חודשיים לפתיחת המשחקים וההכנות מתקדמות אל עבר משחקים בטוחים. יחד עם זאת אני מודע לעובדה שיש לעבוד חזק עוד יותר כדי שגם תושבי יפן ירגישו בטוחים עם קיום המשחקים".

נודע כי אנשי רפואה מחוץ ליפן יגיעו למשחקים להעניק תמיכה לצוותים המקומיים במהלך המשחקים וכי במהלך החודשים האחרונים בכל אירועי הספורט הבינלאומיים שנקבעו כאירועי בדיקה של קיום אירוע גדול בתנאי קורונה, עברו בהצלחה גדולה. יותר מ- 54 אלף ספורטאים השתתפו ב- 430 אירועי ספורט גדולים במהלך 2020 וכולם התקיימו בתנאים בטוחים עבור המשתתפים והמארחים.

תמונת שער מתוך ה- Flickr של הוועד האולימפי הבינלאומי

טוקיו 2020