משחקי החורף האירופיים (EYOF) בעיר ווקאטי בפינלנד, נדחו לדצמבר 2021

מאת: הוועד האולימפי האירופאי

משחקי החורף האירופיים (EYOF), שאמורים היו להתקיים השנה, נדחו לחודש דצמבר 2021 בגלל מגפת הקורונה. ההחלטה התקבלה במשותף על ידי הוועד האולימפי האירופי (EOC) והוועדה המארגנת של המשחקים בפינלנד. התאריכים החדשים של המשחקים בהם משתתפים ספורטאים בגילאי 14 עד 18, נקבעו ל 11-18 בדצמבר 2021.

"זו לא היתה החלטה קלה" אמר נשיא ה- EOC נילס ניגארד. "במשך חודשים ארוכים קיווינו שהמצב ישתפר מספיק כדי לקיים את המשחקים כמתוכנן, אבל למרבה הצער זה לא נועד לקרות.

כ- 1,800 ספורטאים מ- 48 מדינות באירופה אמורות היו להשתתף במשחקים ב- 9 ענפי ספורט שונים בפברואר הקרוב , התאריך המקורי של המשחקים, במשחקים שאמורים היו המושלמים עד כה מבחינת השיוויון המגדרי של המשתתפים.

מיקו סאלונן, יו"ר הוועד האולימפי הפיני אמר: "למרבה הצער מצב המגפה לא מאפשר את קיום המשחקים כפי שתוכנן. הדבר החשוב ביותר עבורנו הוא להבטיח את ביטחונם של הספורטאים הצעירים, וזה לא יתאפשר".

יו"ר הוועדה המארגנת המקומית מיקה קילפליינן הוסיף: "אנו רוצים להיות אחראים ולפעול כשבראש שלנו הבריאות, ולכן דחיית המשחקים הוא הפתרון היחיד. זה מביא לנו התמודדות לא קלה של שינויים והתאמות, אבל נעשה את הכל באותה מחויבות כפי שעשינו עד כה. . המטרה שלנו לארח את משחקי החורף האירופיים הטובים אי פעם כאן בווקאטי".

EYOF 2021 Finland Voukatti