מצרים מתכננת להציע מועמדות לאירוח המשחקים האולימפיים ב- 2036

מאת: אתר האינטרנט "Inside The Games"

שר הספורט המצרי, אשרף סובהי, חשף כי ארצו מתכננת להציע מועמדות לאירוח המשחקים האולימפיים בשנת 2036 ותבקש להפוך לאומה האפריקאית הראשונה שמארחת את המשחקים.

סובהי אמר ל-Sky News Arabia כי מצרים אמורה להגיש בקשה רשמית לוועד האולימפי הבינלאומי (IOC). הבכיר המצרי אישר כי הרשויות עובדות על הכנת תיק מקיף שיוגש יחד עם הבקשה לוועד האולימפי הבינלאומי. נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, דיבר בעבר על נחישותו לראות מדינות אפריקאיות מציעות לארח את המשחקים, שכן זו נותרה היבשת היחידה שלא אירחה משחקים עד כה.

בימים אלה מתבצעות עבודות לבניית מתחם ספורט בהיקף של מיליוני דולרים הנקרא "העיר האולימפית הבינלאומית של מצרים", כ- 45 ק"מ מזרחית לקהיר. הפרויקט צפוי לכלול אצטדיון של 90,000 מושבים, בריכת שחייה אולימפית, מגרשי טניס ואולם מקורה. סובהי אמר כי הוא מאמין שהפיתוח החדש יגביר את שאיפתה של מצרים, אך הודה גם שגורמים רשמיים עדיין בודקים היבטים טכניים, לוגיסטיים ופיננסיים נוספים לפני הגשת הבקשה הרשמית.

בנוסף למצרים, גורמים רשמיים בהודו, רוסיה, ספרד, טורקיה ואוקראינה הביעו כולם עניין בהתמודדות על אירוח המשחקים האולימפיים ב- 2036. העיר קייפטאון בדרום אפריקה הייתה האחרונה מאפריקה שהתמודדה על אירוח משחקים אך הפסידה את האירוח לאתונה במשחקים בשנת 2004.

מצרים השתתפה ב-23 משחקי קיץ אולימפיים מאז הופעת הבכורה שלה בשטוקהולם 1912 וזכתה עד כה בשמונה מדליות זהב, 11 כסף ו-19 מדליות ארד במשחקים האולימפיים.

תמונת אילוסטרציה – מצרים