מסר מנשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך בנושא "אולימפיזם וקורונה"

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

מאז ההודעה הראשונה שלנו בנושא "אולימפים וקורונה" בחודש אפריל, המסר שלנו לגבי בריאות חיובית וההשפעה של הספורט על החברה והכלכלה, קיבל דחיפה חזקה. אנו רואים כעת שהספורט הוא חלק חשוב במלחמה במגיפת הקורונה, מגפה שעדיין מרימה את ראשה בהרבה ארצות.

הספורט הוא חלק אינטגראלי בתהליך ההתאוששות מהמשבר בחלקים גדולים בעולם. חלק מאירועי הספורט חזרו להתקיים והם התקבלו בצורה חיובית ביותר, מה שמוכיח שלא רק הספורטאים וגופי הספורט המתינו לחזרה הזו של אירועי ספורט "חיים", אלא גם הקהל הרחב צמא לחזרתו של הספורט, כחלק מהחזרה לשגרת חיים.  אנו עדים לכך שניתן לארגן אירועי ספורט בבטחה, גם תחת מגבלות קשות. זה נוטע בנו תקווה לאירועים עתידיים, כולל למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 .

אני רוצה להודות לכל האנשים שעבדו ופעלו להביא אותנו עד לכאן בעבודה קשה, ולכל קהילת הספורט בעולם, שעובדת באחראיות וביצירתיות ענקית בארגון אירועי ספורט תוך שמירה על הבריאות של כל המעורבים.

בהתבסס על ההצלחה המוקדמת הזו, אנו מצפים לזמנים בהם המגבלות ישוחררו, אבל בינתיים נמשיך לפעול באחראיות בתכנון אירועים עתידיים. המגפה לא נוצחה עדיין, אבל עלינו להמשיך לתרום לבלימתה.
בתהליך התכנון וקביעת לוחות הזמנים לאירועים, יש עלינו אחראיות לא רק על עצמינו, אלא על קהילת הספורט כולה. מניסיון, כל טעות המשפיעה על אחד מאתנו, תשפיע על כולנו ותפגע בהתקדמות שהושגה בחודשים האחרונים.

אנו בוחנים כל הזמן אמצעי בדיקה חדשים. בשוק יש כבר מספר שיטות לבדיקה מהירה של המחלה ויחד המשך חלק מהמגבלות, הן נותנות לנו כלי חשוב נוסף להבטיח סביבה בטוחה.  מעבר לבדיקות המהירות שבפיתוח, יש חדשות טובות גם בחזית המצאת חיסון למחלה. חלקם מדברים אפילו על סוף השנה הנוכחית. כל האמצעים האלה יילקחו כמובן בחשבון על ידינו כדי לקדם עוד ועוד את היכולת לקיום אירועי ספורט.
       
בשבועות האחרונים קיבלנו את ההוכחה שיש בידנו את היכולת לתכנן ולערוך אירועי ספורט גדולים גם ללא חיסון, אך עלינו להודות בכך שגם כשיהיה חיסון, הוא לא יפתור את הבעיות כולן. בכל מקרה יש מקום לאופטימיות.

הוועד האולימפי הבינלאומי ימשיך לעקוב מקרוב אחר נושא החיסון, יעבוד בכפוף להוראות ארגון הבריאות העולמי ויעשה את השינויים שיידרשו בכל הקשור להתארגנות הרפואית, החברתית והלוגיסטית באירועי ספורט עתידיים.

אנו עובדים בכפוף לגופים ממשלתיים, חברות תרופות ומומחי רפואה ומדע, ושואבים אינפורמציה מהניסיון של גופי הספורט שכבר קיימו אירועי ספורט בהצלחה בתקופה זו. הוכחנו בחודשים האחרונים שאנו אכן חזקים יחד (#Stronger Together).

ברוח זו של סולידאריות, אנו נמשיך לתרום את חלקנו לחיסול המגפה ולהתאוששות מהמשבר. אני מודה לכולכם מראש על שיתוף הפעולה במטרתנו המשותפת להעניק תקווה וביטחון לעולם דרך הספורט.

תומאס באך