הנציגות הנשית בוועדות השונות של הוועד האולימפי הבינלאומי עולה לשיא חדש והיסטורי

הוועד האולימפי הבינלאומי פרסם היום את הרכב הוועדות השונות שלו לשנת 2020. כמו בשנים האחרונות, ההרכב של הוועדות מצביע על גידול הדרגתי של הנציגות הנשית, גידול במגמה של שיוויון מגדרי, כאשר 47.7 אחוז מהנציגים ב- 30 הוועדות הוא ייצוג נשי, לעומת שנת 2019 בה הייצוג לנשים עמד על 47.4 אחוז.  
הגידול הקבוע של מספר הנשים, מעביר מסר חשוב לתנועה האולימפית כולה אודות חשיבות הייצוג הנשי בזירת הספורט וגם מחוצה לה.

מאז שנת 2013  וכתוצאה מהאג'נדה האולימפית 2020 , הייצוג הנשי בוועדות יותר מהכפיל את עצמו. "שבוע הוועדות" של הוועד האולימפי הבינלאומי בו יוכרזו הוועדות רשמית, אמור להתקיים בין ה- 2 ל- 8 בנובמבר השנה, אך טרם הוחלט אם הוא יתקיים במתכונת רגילה או באופן דיגיטאלי.

בנוסף למספר הכללי של נשים נציגות בוועדות, נבחרו ביניהן גם שתיים חדשות לתפקיד יו"ר: קונינג פאטאמה ליסוואדטארקול מתאילנד, נבחרה לעומד בראש הוועדה לתרבות ומורשת אולימפית, וזאנג הונג הסינית, אלופה אולימפית בהחלקה מהירה על קרח מסוצ'י 2014, תכהן כיו"ר וועדה חדשה לתיאום משחקי החורף האולימפיים לנוער ה- 4 במספר שיתקיימו בעיר גאנגוון בסין בשנת 2024 . בוועדה זו שתכלול 6 חברים וחברות, יהיה רוב נשי מוחץ של 5 נציגות.   

בסך הכול מתוך 30 ועדות של הוועד האולימפי הבינלאומי, ב-11 מהן יכהנו נשים בתפקיד יו"ר.

יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך: "קידום נשים למשרות הנהגה בספורט הוא תוצאה של מאמץ קבוצתי ולכן אני רוצה להודות לכל מי שתרם לכך. תמיד יש לאן להשתפר, אבל זה יכול לקרות רק כשעובדים יחד. הוועד האולימפי הבינלאומי מקשיב יותר ויותר לקול הנשי ומעניק לילדות ולנשים את הכוח דרך הספורט".

שיווין מגדרי - אילוסטרציה
קידום נשים – אילוסטרצייה