מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל בוועידה השנייה למניעת סימום בספורט:"אפס סובלנות" לשימוש בסמים אסורים

מאת: הוועד האולימפי בישראל

"ספורטאי המשלחות האולימפיות של ישראל יודעים שהוועד האולימפי בישראל נוקט במדיניות של 'אפס סובלנות' כלפי השימוש בחומרים אסורים; תקוותנו היא שהרשויות הבינלאומיות תדאגנה לכך שהספורטאים יוכלו להתמודד בזירה נקיה והוגנת", כך סיכם מר גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, את הוועידה השנתית השנייה למניעת סימום בספורט שהתקיימה אמש בקריה האקדמית אונו. 

הוועידה אורגנה על ידי הוועד האולימפי בישראל, הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט, משרד הבריאות, משרד התרבות והספורט והקריה האקדמית אונו.

מטרת הוועידה: להגביר את המודעות למניעת השימוש בחומרים אסורים בספורט ההישגי, וחינוך הציבור בישראל לנזקים האפשריים של השימוש בחומרים אלה בהיבט הבריאותי ובהיבט הפלילי.

הוועידה השנה נחלקה לשני מושבים: האחד יוחד למניעת השימוש בחומרים אסורים בעולם הספורט ההישגי והשני עסק בהיבטים הפליליים של סחר ושל ייצור לא חוקי של תרופות בעולם הספורט החובבני.

הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט בראשותו של ד"ר רוני ברקוביץ', הפועלת כישות עצמאית תחת הוועד האולימפי בישראל, הציגה את הקו החדש והמחמיר בכל האמור לנהלי האכיפה ולאופן ביצוע המבדקים. 

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל שפתח את הוועידה בה השתתפו כ-250 איש, הציג את את הקו החדש לקראת השנה האולימפית:

אחסון ושמירה של דגימות שתן של ספורטאים בענפים מסוימים עד 10 שנים מיום הדגימה.
בניית פרופיל הורמונלי ויצירה של דרכון ביולוגי לספורטאים שאינם נמצאים במאגר הפיקוח העולמי.
הגדלת מספר המבדקים שיבוצעו מחוץ לתחרויות, בבתי הספורטאים או במתקני האימונים שלהם.

מוזמנים לצפות בהרצאות שהתקיימו בוועידה – הקליקו כאן!

צילומים: עמית שיסל