מינסק 2019: סיכום יום התחרויות הראשון

מאת: הוועד האולימפי בישראל

יום התחרויות הראשון במשחקי אירופה ה- 2 במינסק הסתיים עבור ישראל עם מדלייה ראשונה (כסף) של לינוי אשרם בקרב רב בהתעמלות אמנותית.
אלה התוצאות של הישראלים במקצועות הנוספים בהם התקיימו היום תחרויות:

רכיבת אופניים

רוכבת האופניים רותם גפינוביץ' סיימה היום במקום ה-24 מבין 72 וכבות במרוץ הכביש לנשים של משחקי אירופה במינסק למרחק של 120 ק"מ (8 הקפות של 15 ק"מ בכל הקפה). בפתיחה, היתה זו עומר שפירא שברחה מהדבוקה המרכזית יחד עם רוכבת מגרמניה ובלרוס. הבריחה של עומר יצרה פער שהגיע בשיאו לשלוש וחצי דקות. 

15 ק"מ לסיום המירוץ נסגר פער הבריחה, עומר שבה לדבוקה המרכזית. גפינוביץ' הצליחה לשפר את המיקום שלה והגיעה בספרינט הסיום למקום ה-24, כשהיא רחוקה 11 שניות, מהמנצחת לורנה וויבס מהולנד שסיימה את המרוץ בזמן של 3:08:13 שעות. זמנה של רותם 3:08:24 דקות.

מחר (ראשון) יתחרו במירוץ הכביש רועי גולדשטיין ואיתמר איינהורן. המרחק: 180 ק"מ (12 הקפות של 15 ק"מ).

קליעה:

הקלע האולימפי סרגיי ריכטר והצעירה טל אנגלר היו רחוקים היום כדי 0.3 עשיריות הנקודה מעלייה לגמר הזוגות המעורבים בירי למרחק 10 מטרים ברובה אוויר. סרגיי השיג 314 נקודות ואנגלר 309.9 נקודות.
סרגיי יתחרה ביום שני במקצוע האולימפי החזק שלו- רובה אוויר 60 כדור למרחק של 10 מטרים.

איגרוף – אליפות אירופה

המתאגרף מירוסלב קפולר אישנקו (69 ק"ג) נוצח טכנית היום בקרב הראשון שלו במשחקי אירופה במינסק מול יריב מבילרוס. במחצית הסבוב הראשון, נפתחה לו הגבה, רופא התחרות טיפל בו ועצר לו את הדימום. מספר שניות לאחר חידוש הקרב, נפתחה הגבה בפעם השניה, הרופא המטפל לא הצליח לעצור את הדימום והקרב הופסק. גם אם מתאגרף מוביל בקרב, ויש מצב דומה של דימום בלתי ניתן לעצירה הוא מקבל הפסד טכני.

בתמונת השער: הקלעים של ישראל: סרגיי ריכטר והצעירה טל אנגלר 

צילום: עמית שיסל

מחר במינסק:

ג'ודו, אליפות אירופה: טוהר בוטבול, דין גמר, ענבל שמש, גילי שריר וירדן מאירסון
התעמלות אמנותית: 4 גמרים ללינוי אשרם
אקרובטיקה: תרגיל משולב
איגרוף: דוד אלברדיאן אחמד שיתווי