פורסמה המהדורה השנייה של ספר החוקים וכללי ההתנהגות למשחקי טוקיו הכוללת אישור שימוש בתחבורה הציבורית אחרי שהייה של 14 יום ביפן

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

מהדורה שנייה של ספר החוקים המעודכן ובו כללי ההתנהגות במהלך המשחקים האולימפיים הקרובים בטוקיו סביב נגיף הקורונה פורסם והוא כולל מספר שינויים שהוכנסו בו בהשוואה למהדורה הראשונה, בעיקר סביב עבודתם של אמצעי התקשורת במשחקים.
המהדורה השנייה שפורסמה כעת, כוללת למשל אישור שימוש בתחבורה הציבורית במהלך המשחקים למי שכבר שהה במדינה 14 יום ומעלה.

הספר הכולל 51 עמודים, נכתב בעיקר למען עיתונאים, צלמים, אנשים טכניים, שדרים ועוד אנשי צוות שבסיסם יהיה במרכז התקשורת הראשי של המשחקים.

השינוי בכל הקשור לשימוש בתחבורה הציבורית הוכנס אחרי שבוועדה המארגנת הבינו כי יש מספר רב מאד של עיתונאים שילונו במלונות שונים בעיר ולא בכפר האולימפי, ולכן יש למצוא להם מענה של מעבר ממקום תחרות אחד למשנהו.
 
עוד נכתב כי על המשתתפים במשחקים לעטות מסכות בכל עת, למעט בזמן אכילה, שתייה ושינה.
עוד תוספות במהדורה החדשה של ספר החוקים קובעת שכל מוסד תקשורת ימנה אחראי קורונה שיהיה איש הקשר מול המארגנים בטוקיו ויעבור תדרוך לפני פתיחת המשחקים.
כל המגיעים למשחקים ידרשו להיכנס לבידוד של 3 ימים ויוכלו לצאת מהבידוד כל עוד בכל אחד מהימים יקבלו תשובה שלילית לבדיקת קורונה שיבצעו.

לוסיה מונטאנארלה, האחראית על התקשורת מטעם הוועד האולימפי הבינלאומי: "אנו מודעים לערך העבודה העיתונאית בסיקור המשחקים האולימפיים ולכן עבדנו בצורה אינטנסיבית כדי לוודא שהסיקור הזה לא ייפגע למרות תנאי העבודה המוגבלים.
עיני העולם כולו יהיו על טוקיו בקיץ הקרוב והסיקור יהיה נרחב בהרבה במדיות החברתיות ובטלוויזיה".

אנשי תקשורת עם אקרדיטציה רשמית יצטרכו לבקש אישור להגיע לסקר אירוע מסוים יום מראש לפחות ולעבור לפחות שתי בדיקות קורונה ביומיים נפרדים במשך 96 שעות מרגע יציאתם ליפן, וכן לעבור בדיקות נוספות על בסיס קבוע במהלך שהותם ביפן.
 
אנשי תקשורת יוכלו לעזוב את יפן במהלך המשחקים ולחזור אליה לקראת המשחקים הפראלימפיים, כל זאת תחת אותם מגבלות ותנאים שנקבעו.

מהדורה שלישית של ספר הכללים צפויה להתפרסם בחודש יוני הקרוב.