מארגני טוקיו: צעדי התייעלות יחסכו תקציב של 280 מיליון דולר

מאת: אתר האינטרנט : "Inside The Games"

מספר צעדי התייעלות של המשחקים האולימפיים בטוקיו יחסכו למארגנים תקציב ענק של 280 מיליון דולר, כך הודיעה הוועדה המארגנת של המשחקים בישיבה מקוונת שהתקיימה אתמול עם נציגי הוועד האולימפי הבינלאומי.

בין 50 הצעדים השונים שהוצעו להתייעלות, הם מנו למשל את הורדת מספר בעלי התפקידים במשחקים ב- 10 עד 15 אחוז, מה שיחסוך תקציב גדול על נסיעות, מזון ומשקאות, החדרת מנגנוני חסכון בחשמל באתרים השונים של המשחקים, ביטול טקסים מקדימים בכפר האולימפי המתקיימים בדרך כלל לפני טקס הפתיחה הראשי של המשחקים, קיצוץ של 30 עד 40 אחוזים בתקציב הקישוט והעיצוב באתרי המשחקים השונים, כמו גם קיצוצים בתקציב התחבורה, וקיום מפגשי טרום המשחקים באופן מקוון.

דחיית המשחקים מהקיץ האחרון עלו לוועד האולימפי הבינלאומי סכום של כ- 800 מיליון דולרים.

מארגני טוקיו 2020 והוועד האולימפי הבינלאומי, מסרו כי הצעדים זוכים לכינוי "מודל טוקיו" וישמשו גם ערים מארחות עתידיות של משחקים אולימפיים כדי לחסוך בהוצאות.

תקציב חמישי במספר של המשחקים בטוקיו יפורסם בסוף השנה, והוא ייקח בחשבון את עלות הדחייה של המשחקים וכן את העלויות שיהיה עליהם להשקיע בקיום המשחקים במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה.

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך אמר כי הוא אופטימי לגבי מציאת פתרונות של בדיקות מהירות וגם חיסון לנגיף הקורונה, מה שמאפשר ראייה אופטימית גם לגבי הסיכוי שקהל יגיע פיזית לצפות במשחקים. יחד עם זאת, לא נקבע עדיין תאריך יעד להחלטה בנושא זה.  
   
באך אמר: "אנו עובדים בהתבסס על ההנחה שיהיה קהל במשחקים. טרם ידוע לנו אם נוכל למלא אולמות למלוא התכולה שלהם, או שנצטרך לנקוט בצעדים אחרים.

לגבי טקס הפתיחה אמר באך כי הטקס יתקיים כמיטב המסורת, אך המנהל האמנותי יצטרך להכניס בתכנית שלו שינויים שישקפו את ההתמודדות עם הנגיף.

נשיא הוועד האולימפי תומאס באך -תמונה: httpswww.flickr.com\photos\iocmedia