מארגני המשחקים האולימפיים טוקיו 2020, אישרו את המתקנים ולוח הזמנים למשחקים בקיץ הבא

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

הוועדה המארגנת של משחקי טוקיו 2020, הודיעה היום במהלך הישיבה המקוונת שקיים הוועד האולימפי הבינלאומי, שהיא אישרה את כל המתקנים וכן את לוח הזמנים של ענפי הספורט השונים למשחקים שיתקיימו בטוקיו בקיץ 2021 .

אישור לוח הזמנים של התחרויות והאישור של 43 המתקנים בטוקיו, וגם של הכפר האולימפי ומרכז התקשורת של המשחקים, היא נקודת ציון חשובה בהתקדמות הארגון של משחקי טוקיו שנדחו לעוד שנה ויפתחו ב- 23 ביולי 2021.

תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי אמר בישיבה: "הכפר האולימפי הוא הלב הפועם של המשחקים האולימפיים והמתקנים הם הנשמה של המשחקים. אני מאושר מאישור המתקנים ולוח הזמנים של התחרויות.

אלה מבטיחים שספורטאים מכל העולם יזכו לחוויה של פעם בחיים. הם יחיו יחד תחת קורת גג אחת בכפר האולימפי, יאכלו יחד, יחגגו יחד, ינהלו שיח משותף ויצרו חברויות מיוחדות.

העובדה שהעיר טוקיו הצליחה להגיע לשלב הזה בתכנון ובהכנות מחדש במסגרת הסיטואציה הקשה בה אנו חיים כיום, היא הוכחה ליעילות עבודתה של ועדת ההיגוי שגובשה לתכנון מחדש של המשחקים ובראשה עומדים ג'ון קוטס מטעם הוועד האולימפי הבינלאומי, ויושירו מורי מטעם הועדה המארגנת של טוקיו.

יש לנו עדיין משימה אדירה לפנינו. עלינו להתאים את ארגון המשחקים לנסיבות המיוחדות שיוצר המשבר העולמי בגלל נגיף הקורונה, וכל זאת תוך כדי פגיעה מינימאלית ככל האפשר בענפי הספורט ובספורטאים עצמם. בדרך זו נוכל להפוך את משחקי טוקיו 2020 לחגיגה חסרת תקדים של ייחוד וסולידאריות ולהפוך את המשחקים לסמל של עמידות ותקווה. להוכיח שיחד אנו חזקים יותר".   

יושירו מורי, יו"ר הועדה המארגנת של המשחקים בטוקיו : "אני מאמין שהרגע בו העולם יצא מהמנהרה הארוכה והחשוכה בו הוא נמצא, יהיה רגע של אושר חסר תקדים. אין לי ספק שאנשים יראו ברגע הזה רגע מרגש במיוחד. אנו נמשיך לתת את כל מה שיש לנו כדי שהמשחקים בטוקיו יהפכו לסמל של איחוד וסולידריות במיגור המגפה".

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי באך הודה במהלך הישיבה המקוונת לכל המעורבים בתכנון מחדש של המשחקים, וגם לכל הוועדים האולימפיים בעולם, נותני החסות ובעלי זכויות השידור על התמיכה ושיתוף הפעולה.

כוח פעולה שהקים הוועד האולימפי הבינלאומי בשם "All Partner Task Force", המורכב מאנשי מקצוע ביפן, פועל בשיתוף פעולה מלא עם מארגני המשחקים בכל הקשור לתכנונם בכפוף למגבלות שיוצר נגיף הקורונה, וממשיך לייעץ לכל המעורבים בתכנון המשחקים כדי לוודא שנלקחים בחשבון כל הגורמים לשמירה על בריאות הספורטאים וכל מי המעורבים במשחקים.    

בעוד שבוע, ב- 23 לחודש יולי, התאריך בו ייפתחו המשחקים בעוד שנה בדיוק בטוקיו, מתוכננים מספר טקסים ופעילויות לציון שנה למשחקים, כולל השקה של מיתוג המשחקים תחת הכותרת
 #Stronger Together , פעילויות בפלטפורמות דיגיטאליות סביב נושא הלפיד האולימפי וכן פעילויות סביב נושא כוחם ועמידותם של הספורטאים בהכנותיהם למשחקים.

האיצטדיון האולימפי בטוקיו