לינוי אשרם ושגיא מוקי, הוכתרו אמש לספורטאי השנה של הוועד האולימפי בישראל לשנת 2019

מאת: הוועד האולימפי בישראל

המתעמלת האמנותית לינוי אשרם, בפעם השלישית ברציפות והג'ודאי שגיא מוקי, בפעם השניה ברציפות, הוכתרו אמש לספורטאי השנה של הוועד האולימפי בישראל לשנת 2019.

מאמן ההתעמלות סרגיי ויסבורג הוכתר למאמן השנה.

לינוי זכתה בשנה האחרונה ב-33 מדליות ב- 13 זהב,13 כסף ו-7 ארד והמדליה החשובה ביותר בה זכתה היתה מדליית הארד בקרב רב באליפות העולם שהיתה הקיץ בבאקו. את לינוי הכתירה יעל ארד, המדליסטית האולימפי הראשונה של ישראל מברצלונה 1992.

שגיא מוקי זכה במהלך השנה בשש מדליות: 4 זהב ו-2 מכסף כשהחשובה שבהן, מדליית הזהב באליפות העולם שהיתה בקיץ האחרון בטוקיו. את שגיא הכתיר המדליסט האולימפי בגלישה מבייג'ינג 2008 שחר צוברי.

המאמן סרגיי ויסבורג זכה בתואר בזכות מדליית הכסף בה זכה חניכו ארטיום דולגופיאט באליפות העולם, ובמדליית הכסף באליפות אירופה, מדליית הכסף של אנדרי מדבדב בקפיצות באליפות אירופה. סרגיי הוביל שניים מחניכיו: ארטיום ואלכס שטילוב להשגת הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו. את סרגיי הכתיר מאמן הכדורסל המעוטר ביותר פיני גרשון.

הספורט האולימפי בישראל סיכם אמש שנה הישגית איכותית עם ארבע מדליות האליפויות העולם: מדליית זהב של שגיא מוקי בג'ודו, מדליית כסף של ארטיום דולגופיאט, מדליית כסף של קטי ספיצ'קוב בגלישה ומדליית ארד בקרב רב של לינוי אשרם.

באליפות אירופה זכו ספורטאי ישראל בשש מדליות: מדליית זהב לסייף יובל פרליייך, מדליית כסף לארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע בהתעמלות מכשירים, מדליית כסף לאנדרי מדבדב בתרגיל הקפיצות בהתעמלות מכשירים, מדליית כסף לג'ודאי לי קוכמן, מדליית ארד לשחקן הבדמינטון מישה זילברמן ומדליית ארד ללוחם הטאקוונדו נמרוד קרביצקי.

ספורטאי העל של ישראל קיבלו אמש תמריצים בסכום כולל של 1.5 שחולקו ל-56 ספורטאים שזכו במדליות באליפויות עולם ובאליפויות אירופה והופיעו בגמרים של תחרויות אלו. המענקים ניתנים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל ולמשרד התרבות והספורט.

את נבחרי השנה ואת התמריצים לספורטאים העניקו בטקס מדליסטים אולימפיים, אלופי עולם ואירופה וספורטאי על לדורותיהם.

יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי בישראל סיכם את השנה: "הערב אנו מסכמים שנה הישגית מוצלחת לספורט האולימפי בישראל. ספורטאי ישראל זכו ב-10 מדליות באליפויות עולם ואליפויות אירופה, 6 מדליות באליפות אירופה ו 4 באליפויות עולם. יותר מזה, 4 המדליות באליפות העולם היו בארבעה ענפים שונים, דבר המעיד על השאיפות שלנו לקראת משחקי טוקיו".

"זה המקום לברך את הזוכים, את המאמנים שלהם, את הצוותים המקצועיים, את האיגודים שעמדו מאחוריהם ואת האגודות בהם גדלו וצמחו. בשם הספורט הישראלי ובשם, אם יורשה לי, כל עם ישראל תודה גדולה לכם".

"בנוסף במהלך שנת 2019 השתתפנו בשלושה אירועים רב ענפיים של הוועד האולימפי הבינלאומי: משחקי אירופה במינסק, משחקי אירופה לנוער בבאקו ומשחקי החוף בדוחא. משני הראשונים חזרנו עם הישגים נאים".

"ועתה, שהשנה הקדם אולימפית מאחורינו, אנו נכנסים לשנת 2020 ובעוד 209 ימים, יצאו לדרך המשחקים האולימפיים בטוקיו, יפן. לטוקיו נצא עם המשלחת הגדולה ביותר בכל הזמנים – כ80-85 ספורטאים ב-16-18 ענפי ספורט. על הצפוי שם שמענו רבות. אלו יהיו המשחקים האולימפיים המאורגנים שהיו אי פעם, שבטוקיו חם בקיץ כמעט כמו בקטאר והתחבורה תהיה מאד קשה.

אני יכול להבטיח שכל המערכת ממוקדת ומגויסת בהכנות למשחקים וזאת כדי לאפשר לכם הספורטאים, להפגין את המיטב שבכם, על במת הספורט הגדולה ביותר. אני יודע שמחכים לנו רגעים היסטוריים בטוקיו 2020".

"לסיום, ברצוני להודות שוב לספורטאים והספורטאיות, למאמנים והמאמנות ובשמכם, לכל השותפים שלנו לדרך ארוכה זו. משרד התרבות והספורט, אגודות הספורט, איגודי הספורט, אנשי המקצוע, המעטפת הרפואית והמדעית, עובדי הוועד האולימפי בישראל ועובדי היחידה לספורט הישגי.

ותודה גדולה לספונסרים של הוועד האולימפי בישראל ולספונסרים של הספורטאים השונים. תרומתכם ועזרתכם היא מרכיב חשוב בהצלחתנו".

צילומים: עמית שיסל