לוס אנג'לס 2028 – התוכנית למעורבות בני נוער בספורט "PlayLA"  הפעילה השנה תשעים אלף בני נוער

מאת: הוועד האולימפי הבינלאומי

ילדים ברחבי לוס אנג'לס נהנו מהזדמנויות רבות יותר לעסוק בספורט ללא עלות בשנת 2022, הודות למשחקים האולימפיים והפראלימפיים הצפויים להתקיים בעירם בשנת 2028.
בשנה החולפת, 90,000 ילדים נרשמו לתוכנית PlayLA, תוכנית הספורט לנוער שפותחה על ידי הוועדה המארגנת המקומית של המשחקים האולימפיים.

התוכנית הזו יצאה לפועל בעיר המארחת של המשחקים הודות לוועדה המארגנת של המשחקים האולימפיים והפראלימפיים של LA28 ושל הוועד האולימפי הבינלאומי. זוהי תוכנית שהופכת את הספורט לנגיש יותר לילדים ולצעירים בגילאי 5 עד 17, ומחויבת לפיתוח ספורט הנוער במדינת קליפורניה.

מאז השקת התוכנית בנובמבר 2021, הושקעו בה 30 מיליון דולר בספורט לנוער ב- 35 ענפי ספורט אולימפיים שונים, והיא הגיעה ל- 90,000 ילדים, כשליש מהם בין הגילאים 7 עד 10.

מנכ"לית התוכנית, הגב' קטי קרטר: "PlayLA היא המחויבות העיקרית שלנו לילדי לוס אנג'לס. המטרה שלנו היא לצמצם את חסמי הכניסה לעיסוק בספורט עבור הילדים ולספק להם את ההזדמנות. אנו מחויבים להשפיע על יותר ממיליון ילדים עד שנת 2028".

"מורשת מתמשכת"

למרות שהמשחקים יתקיימו בעיר לוס אנג'לס רק בעוד יותר מחמש וחצי שנים, תוכנית PlayLA כבר משפיעה על הדור הבא ומלמדת אותו ערכים ומיומנויות לחיים בכלל.
למשל, מני, ילד בן 12, מצא את התשוקה שלו לג'ודו דרך PlayLA ומאז זכה כבר במדליה ראשונה בחייו בתחרות בחודש ינואר האחרון.
הוריו של מני אמרו שהמעורבות שלו בתוכנית הג'ודו של PlayLA לימדה אותו להיות ממוקד וממושמע יותר והפיחה בו תחושת ביטחון גם באספקטים נוספים בחייו.

לקראת שנת הלימודים של 2023, התוכנית הורחבה והיא כוללת גם ענפי ספורט אדפטיביים כגון: שחייה פאראלימפית, טניס בכיסאות גלגלים, כדורסל בכיסאות גלגלים, כדורגל ללקויי ראייה ועיוורים, רכיבה על סוסים לאפראלימפיים, כדורעף בישיבה, סקייטבורד אדפטיבי וגלישת רוח פאראלימפית.

"אנו מרחיבים את התוכנית השנה ותהיה לנו השפעה על ילדים נוספים", כך אמרה קרטר. "עד שנגיע ל-2028, אנו מקווים שמישהו מהילדים הפעילים כיום בתוכנית, ייכנס כספורטאי אולימפי ויצעד בטקס הפתיחה של המשחקים ב- 2028" היא הוסיפה.

ההכנות למשחקים בלוס אנג'לס מתקדמות גם הן. בעיר כבר הוקמה ועדת ספורטאים והוכרז גם על מלגה המזמינה ספורטאים לבצע שתי רוטציות של שישה חודשים בשכר בעבודה עם הצוותים התפעוליים של LA28, כל זאת במטרה לשלב ספורטאים בארגון המשחקים.

PlayLa – IOC President Thomas Bach with LA children – IOC Flickr